سرامیک آشپزخانه مشکی با بالاترین دوام در برابر ضربه

بدون شک، بهترین سرامیک آشپزخانه مشکی رنگ، آن هایی محسوب می شوند که با بالاترین دوام در برابر ضربه و خطر سایش همراه هستند.

سرامیک آشپزخانه مشکی با بالاترین دوام در برابر ضربه

سرامیک آشپزخانه مشکی

سرامیک آشپزخانه مشکی خرید سرامیک همیشه با حساسیت های زیادی همراه است به خصوص اگر برای اماکنی باشد که بیشتر در معرض دید قرار دارند و پر رفت و آمد هستند؛ مانند آشپزخانه.

سرامیک آشپزخانه از تنوع خوبی برخوردار بوده و در قالب رنگ های گوناگونی به بازار عرضه می گردد. سرامیک مشکی از محبوب ترین آن ها به شمار می رود.

سرامیک آشپزخانه مشکی را تقریبا با هر نوع سبک دکوراسیونی می توان هماهنگ کرد، چون مشکی رنگی اسپرت و مجلسی بوده که قابلیت همخوانی با هر چیدمانی را دارد.

سرامیک مشکی رنگ، اغلب برای محیط هایی استفاده می شود که نورگیر بوده و یا بسیار بزرگ هستند؛ زیرا رنگ مشکی کمک می کند محیط کوچک تر و صمیمی تر به چشم آید.

قیمت سرامیک آشپزخانه مشکی نسبت با رنگ های دیگر، نسبتا گران تر است که البته این موضوع تا حد زیادی بستگی به درجه کمی و کیفی سرامیک دارد.

سرامیک آشپزخانه را باید از بهترین های بازار انتخاب کرد چرا که بیشتر در دسترس قرار داشته و جلوی دید است. ۱۰ فاکتور مهم در خرید سرامیک آشپزخانه به شرح زیر است:

  1. سرامیک آشپزخانه را باید از برندهایی معتبر خریداری نمود که دارای درجه بندی هستند‌.
  2. به سراغ نمونه هایی از سرامیک برای آشپزخانه تان بروید که رنگ تیره تری دارند، چون لکه و آلودگی را به خود جذب می کند و تمیزی آسان تری را دارند.
  3. سرامیک آشپزخانه را باید از بهترین متریال تهیه کرد و دارای اثر ضد ساییدگی باشد که به مرور دچار لغزندگی نشود.
  4. انواع سرامیک مخصوص آشپزخانه، باید از نوع درجه یک و درجه دو خریداری شوند تا کیفیت لازم برای این قسمت از منزل را داشته باشد.
  5. بهترین سرامیک مناسب آشپزخانه آن است که جذب رطوبت نسبتا بالایی را داشته باشد تا مانع از سر خوردگی بر روی سطح شود.
  6. در خرید سرامیک آشپزخانه دقت داشته باشید که دارای ویژگی ضد اصطکاک باشد، و از ایجاد لغزش بر روی سرامیک جلوگیری کند. از طرف دیگر در صورت قرار گرفتن فرش یا قالیچه، مانع از سر خوردگی آن شود.
  7. انواع سرامیک های تولید شده برای آشپزخانه، باید در برابر سرما و گرما مقاومت خوبی داشته باشد و در برابر تغییرات دمایی مختلف، دچار آسیب دیدگی ناگهانی مانند ترک خوردگی نشود.
  8. سرامیک آشپزخانه را می توان از نوع براق یا مات انتخاب کرد که هرچند موضوعی کاملا سلیقه ای است اما ترجیحا بهتر است از نوع براق سرامیک استفاده کنید، چون تمیزی آسان تری دارد.
  9. سرامیک مخصوص کف باید از قدرت ایستایی بالایی بهرمند باشد و در اثر رفت و آمد مکرر، دچار لق شدگی نشود.
  10. سرامیک آشپزخانه اگر از بهترین درجه کیفی بهره مند باشد، سرما و گرما را به خود جذب کرده و پاها را اذیت نمی کند.

کاشی و سرامیک آشپزخانه همانطور که در ابتدای مطلب نیز به آن پرداخته شد باید به صورت ضد ضربه تولید گردد؛ تا در زمان اصابت و برخورد لوازم آشپزخانه مانند کارد و چنگال و… دچار پریدگی رنگ و زخمی شدن سطح آن نشود. این مسئله تا حد زیادی بستگی به میزان دوام و درجه کیفی سرامیک خواهد داشت.

سرامیک آشپزخانه کرم

سرامیک آشپزخانه کرم زیبایی و دوام انواع سرامیک از جمله دلایل مهم خرید این کالا در نزد مردم به شمار می رود، زیبایی سرامیک را می توان در رنگ، طرح، سطح و شکل آن پیدا کرد.

برای مثال برخی از مردم با توجه به نوع سلیقه ای که دارند و یا رنگ مورد علاقه شان، تمایل به استفاده از سرامیک مخصوص با رنگ دلخواه خود دارند. این موضوع بیشتر در بین خانم ها به چشم می خورد.

سرامیک آشپزخانه کرم از دیگر رنگ های پرطرفدار در بین خریداران به شمار می رود. این رنگ از سرامیک نیز مانند سرامیک مشکی را می توان به سادگی با لوازم داخلی و نوع چیدمان منزل، ست کرد و لذت برد.

سرامیک کرم رنگ، دارای طیف رنگی نسبتا گسترده ای می باشد که از کرم روشن تا کرم تیره متغیر است؛ مانند سرامیک سفید، سرامیک شیری، سرامیک بژ و… .

تولید سرامیک با توجه به تقاضای بازار و نوع نیاز و سلیقه مردم انجام می گيرد، به همین دلیل نیز شاهد افزایش طرح و نقش های انواع سرامیک هستیم.

سرامیک های ‌کرم و مشکی رنگی که به تازگی در بازار عرضه می شوند دارای رگه های طلایی، سفید، بژ و… بوده که زیبایی و جذابیت آن را دوچندان نموده است.

فروش سرامیک از طریق فروشگاه های ویژه ای که در زمینه تولید کاشی فعالیت مستمر دارند به دو شکل کلی و جزئی انجام می گیرد؛ پخش سرامیک در این فروشگاه ها غالبا به صورت کلی و با نرخ عمده صورت می پذیرد.

سرامیک درجه یک، به صورت تعدادی یا تکی در قالب یک جعبه بادوام قرار می گیرد تا در اثر جابجایی و ارسال کالا، دچار آسیب دیدگی و یا ضربه ناگهانی نشوند.

اگر دقت کرده باشید در زمان خرید سرامیک، بر روی جعبه آن و یا در قسمت زیرین سرامیک، علائم اختصاری درج شده که نشان دهنده کیفیت و نوع کارایی آن می باشد.

در واقع اگر با این علائم آشنایی داشته باشید، می توانید بدون مشورت با فروشنده، بهترین سرامیک با توجه به نوع استفاده ای که از آن دارید را در کمترین زمان خریداری کنید. اما این علائم کدامند؟

  • علامت اختصاری PEI که نشان از ضد ساییدگی انواع سرامیک دارد و برای سرامیک های براق مورد استفاده قرار می گیرد. این علامت نشان می دهد که میزان ضدساییدگی سرامیک چقدر بوده و آیا مناسب کف خواهد بود یا نه؟ این علامت در برخی از نمونه های سرامیک با نام aa نیز شناخته می شود.
  • علامت اختصاری WA نشان دهنده جذب رطوبت سرامیک بوده و اینکه می توان از سرامیک در محیط های مرطوب و نمناک استفاده کرد. این علامت اختصاری با اعداد نشان می دهد ‌که سرامیک را باید در چه قسمتی از منزل استفاده کرد. هرقدر درصد عدد درج شده در پشت سرامیک کمتر باشد، نفوذ آب و جذب آب بهتر و کامل تری را خواهد داشت.
  • علامت اختصاری COF میزان لغزندگی سرامیک را نشان می دهد. هرقدر COF بیشتر باشد لغزش سرامیک کمتر بوده و هر قدر کمتر باشد لغزش بیشتری دارد و باید در محیط های متناسب با آن مورد کاربرد قرار گیرد. نکته قابل توجه این است که کاشی و سرامیک را نباید با COF کمتر از ۵۰٪ خریداری کرد.