سرامیک نما طرح آجر نسوز

یکی از مهمترین قسمت های ساختمان نمای آن می باشد که زیبایی ان بسیار مهم است و یکی از راه های زینت بخشیدن به نما، استفاده از سرامیک نما می باشد.سرامیک نما طرح آجر نسوز

سرامیک نما طرح آجر

سرامیک نما طرح آجر از قدیم استفاده از آجر بخش جدایی ناپذیر ساخت و ساز های بشری بوده است به طوری که در اکثر بنا های مشهور و تاریخی جهان آجر کاری های متنوعی به چشم می خورد. سرامیک نما طرح آجر مزایا و ویژگی های زیادی دارد از جمله هزینه ای مقرون به صرفه، پایدار در مقابل آتش سوزی و حرارت، محکم و مقاوم در مقابل ضربه و غیره. البته ویژگی اصلی آن زیبایی چشم نواز این نما می باشد که ترکیبی از سبک قدیمی و جدید را تداعی می کند.

در عصر کنونی استفاده از سرامیک در ساخت و ساز ها کاربرد زیادی پیدا کرده است به گونه ای که یکی از انتخاب های اکثر طراحان برای نما می باشد که در این بین قطعا سرامیک طرح آجر جلوه خیره کننده ای دارد. این نوع پوشش نما چه در داخل ساختمان به کار برده شود یا در خارج ساختمان همچنان می تواند نمایی زیبا برای شما ایجاد کند.

ادر ادامه به فواید و معایب سرامیک در نما اشاره می کنیم. سرامیک با طرح آجر مزایایی از جمله مقاومت و پایداری مقابل نور خورشید، ضربه، بارندگی، فشار های وارده و مواجهه با مواد شیمیایی مختلف اشاره کرد. این نوع سرامیک از آنجا که در نمای ساختمان به کار برده می شود و قاعدتا سلیقه های افراد مختلف متفاوت است در رنگ بندی های متنوع و انواع خلاقانه ای تولید می شوند.باید به این نکته اشاره کرد که جذب رطوبتی این سرامیک ها بسیار پایین بوده که برای استفاده در نما بسیار مناسب می باشند.

این سرامیک ها به گونه ای طراحی شده اند که فواصل بین آنها در هنگام به کار رفتن در نما زیاد نمایان نباشد که این مهم خود به زیبایی بیشتر نمای ساختمان می افزاید.همچنین از آنجا که ضخامت سرامیک بسیار کمتر از آجر می باشد و به دلیل مواد به کار رفته در ساختن آنها وزن بسیار کمتری در مقایسه با آجر برای نما دارند که در نتیجه وزن کل سازه کاهش می یابد.

پیش تر به مزایای سرامیک طرح آجر اشاره کردیم، حال با چند مورد از معایب آن آشنا می شویم: این مصالح عایق خوبی برای سرما و گرما و همین طور صدا نمی باشند، به همین دلیل ممکن است با تغییرات دمای محیط در طول زمان دچار ترک خوردگی و ایجاد جلوه ای نامناسب در نمای ساختمان شوند. مورد دیگر آن که اگر لبه های کناری سرامیک ها که در هنگام به کار رفتن کنار یکدیگر قرار میگیرند برش خوبی نخورده باشد بند های بین سرامیک ها بعد از به کار رفتن نمایان می ماند و نمای خوبی به شما نمی دهد و حتی ممکن است در اثر بندکشی نامناسب و غیر اصولی از طریق همین منافذ آب و رطوبت به پشت سرامیک ها نفوذ کند و به مرور زمان باعث جدا شدن آن از نما شود.

سرامیک های طرح آجر در طرح های گوناگونی همچون آجر قزاقی، طرح های برجسته و آجر قرمز به بازار عرضه می شوند. اصولا طیف رنگ این سرامیک ها بسیار گسترده می باشد. برای اینکه استفاده از ان در بخش های مختلف ساختمان رواج دارد اغلب در ابعاد مختلفی تولید می شوند. این سرامیک ها با توجه به کیفیت ساخت ومواد اولیه به کار رفته، شرکت سازنده،لعاب به کار رفته و حتی طرح و نقش آن قیمت های متفاوتی دارند.

سرامیک های طرح آجر امروزه به صورت های گوناگونی دسته بندی می شوند که معمولا بر اساس جنس و نوع تولید آنها می باشد. دو دسته اصلی عبارتند از سرامیک های طرح آجر پرسلان و سرامیک های طرح آجر معمولی. حتی می توان سرامیک ها را بر اساس طرح به جدید و مدرن دسته بندی کرد.

همان گونه که گفتیم اجر برای نما طرفداران زیادی دارد ولی با توجه به معایب ان رفته رفته استفاده از آجر به صرفه و کاربردی نبود و بیشتر طرفداران نما های آجری ترجیح می دهند از سرامیک های طح آجر که انواع گسترده تر و کیفیت بالاتر و همچنین هزینه ها و وزن کمتر دارند استفاده کنند، همین امر باعث تولید و عرضه زیاد این مصالح در بازار شده و اکنون به راحتی به روش های مختلف حضوری و آنلاین می توان این محصولات را تهیه کرد.

سرامیک نما نسوز

سرامیک نما نسوز سرامیک نمای نسوز به علت روش بخت متفاوتی که دارد این قابلیت را پیدا می کند که در مقابل گرما و سرماف ضربات محکم و فشار های وارده مقاومت کند.این سرامیک طرح خاصی را به نمای ساختمان شما می دهد و در عین حال هزینه زیادی به شما تحمیل نمی کند. این نوع سرامیک با تنوعی که دارد می تواند در کنار مصالح نما مانند سنگ و آجر و غیره ترکیبی چشم نواز و بدیع ایجاد کند. از آنجایی که این سرامیک در شرایت آب و هوایی و اقلیمی مختلف و سخت دوام بالایی دارد می توانید برای رفع نگرانی از تاثیر عوامل محیطی از آن استفاده کنید. این سرامیک عایق خوبی برای دما می باشد و می توانید حتی برای نما های داخلی هم از آن استفاده کنید.

عوامل مختلفی در گذر زمان می توانند اثر بسیار مخربی بر نمای ساختمان داشته باشد و سبب می شود ساختمان ظاهر و جلوه اولیه و زیبای خود را از دست بدهد، همانطور که قبلتر اشاره کردیم مقاومت زیاد این نوع مصالح به خصوص مقاومت بالایی که در برابر حرارت از خود نشان می دهد باعث می شود بر خلاف سایر مصالح دچار خوردگی و تغییر رنگ نشود و نمای ساختمان حتی بعد از گذشت چندین سال در شرایط بد محیطی همچنان ظاهری خوب داشته باشد.

از آنجا که استقبال زیادی از این نوع سرامیک می شود اکثر تولید کنندگان در انواع رنگ وطرح ها آن را تولید می کنند و شما می تانید بنا به سلیقه خود و رنگ بندی دکوراسیون بهترین نوع را انتخاب و اعمال کنبد.

از مزایای سرامیک نسوز طول عمر بسیار بالای آن است که در برابر سرما،گرما،نور خورشیدف صذمات متفاوت و این دسته موارد مقاوم است و در نتیجه هزینه های نگهداری را برای شما به شدت کاهش می دهد. این مصالح به عنوان عایق و حفظ کننده انرژی ساختمان عمل می کنند و به شما در صرفه جویی انرزی کمک می کنند.