سرامیک پرسلان نما طرح آجر

سرامیک، یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی به شمار می رود و انواع مختلفی دارد که شما می توانید برحسب نیاز خود اقدام به خرید آن نمایید. یکی از بهترین نوع از سرامیک های موجود در بازار فروش می توان به سرامیک پرسلان نما طرح آجری اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم در مورد این نوع از سرامیک و بهترین تولید کنندگان این محصول صحبت کنیم. شرکت ما یکی از مراکز تولید و فروش سرامیک برای نمای ساختمان ها می باشد.

سرامیک پرسلان نما طرح آجر

سرامیک پرسلان نما

سرامیک پرسلان نما سرامیک نوعی کاشی است که از قدیم الایام شناخته شده است و مخلوطی از شیشه، سیمان و خاک رس است. جایی که تمام مواد قبلی با هم مخلوط شده و حرارت داده می شود تا اشکال خاصی با اندازه های مختلف به دست آید که پاسخگوی همه نیازها و خواسته ها باشد. فرآیند تولید سرامیک پرسلان، فرآیند پیچیده ای است زیرا مراحل زیادی از جمله خشک کردن، برشته کردن، سوزاندن، مرتب سازی و سایر مراحل را طی می کند.

صنعت سرامیک یکی از قدیمی ترین صنایع دستی بشر است. جایی که یکی از هنرهای باستانی اسلامی به شمار می رود و شاید بزرگترین گواه آن معنای کلمه سرامیک است که واژه ای یونانی به معنای سفال است، اما این امر نافی وجود تحولات در این صنعت نیست. به روش‌های فن‌آوری مدرن که شکل‌ها و طرح‌های سرامیک را بی‌پایان می‌کرد. سرامیک ها از مخلوط کردن تعدادی از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت با هم ساخته می شوند.

انواع سرامیک های پرسلان نما موجود در بازار را می توان با توجه به قابلیت جذب آب به دو نوع اصلی تقسیم کرد که به شرح زیر است:

سرامیک بالا برای جذب آب: این نوع سرامیک در برابر یخ زدگی و سرما مقاوم نیست و دارای سایز نازک و دارای منافذ وسیع است و در حین حرکت بر روی آن هیچ صدایی تولید نمی کند و شاید همین ویژگی ها آن را برای اتاق خواب و اتاق نشیمن و راهروها مناسب تر کرده است.

سرامیک کم جذب آب: این نوع دارای قابلیت مقاومت در برابر یخبندان و رطوبت بوده و دارای اندازه متراکم و قوی بوده و منافذ آن باریک و بسته است و هنگام راه رفتن بر روی آن صداهای بلند و طنین انداز منتشر می کند. و این نوع با دیوارهای خارجی خانه سازگارتر است زیرا در معرض آن قرار می گیرد برای تغییرات آب و هوا و همچنین دیوارها و کف حمام و آشپزخانه بیشتر است و برخی ممکن است در اتاق ها به آن متوسل شوند و راهروها در صورتی که خانه در مکانی بسیار مرطوب واقع شده باشد.

برخی از مهمترین مزایا سرامیک پرسلان نما عبارتند از:

مقاوم در برابر حرارت و مواد شیمیایی: یکی از مزایای سرامیک این است که مقاومت خوبی در برابر حرارت و همچنین اشتعال دارد، بنابراین آتش گرفتن آن غیر ممکن است و در برابر مواد شیمیایی مختلف مقاوم است. که آن را برای استفاده در بیمارستان ها یا آزمایشگاه ها مناسب می کند.

مقاوم در برابر آتش: سرامیک مقاوم در برابر آتش و شعله است، آتش گرفتن غیرممکن است و شاید همین امر آن را برای استفاده در آشپزخانه چه در کف و چه روی دیوار بسیار مناسب می کند.

سهولت در نظافت: سرامیک یکی از انواعی است که در فرآیند نظافت خسته کننده نیست، به خصوص که لکه های مختلف به آن نمی چسبد و حتی گرد و غبار نیز به آن نمی چسبد، بنابراین کل فرآیند تمیزکاری حداکثر تنها نیم ساعت طول می کشد.

سبک بودن: وقتی به اندازه سرامیک نگاه می کنیم، وزن آن نسبت به چینی کمتر است که نصب آن را آسان می کند و نیاز به زمان و تلاش زیادی ندارد.

سرامیک پرسلان طرح آجر

سرامیک پرسلان طرح آجر سرامیک پرسلان طرح آجر دارای مزایای زیادی است که باعث می شود گروه زیادی از افراد به انتخاب آن تمایل پیدا کنند، به خصوص کسانی که بودجه مالی محدودی دارند. امروزه از این سرامیک برای نماهای ساختمان ها بیشتر استفاده می کنند چون که طرح بسیار زیبای دارد و به شکل آجر در رنگ بندی متنوع می باشد. برخی از مهمترین ویژگی های سرامیک طرح آجر پرسلان عبارتند از:

اگرچه کاشی و سرامیک یک محصول نوظهور صادراتی است، اما این محصول در دو سال اخیر درآمد بسیار زیادی از طریق صادرات درآمد داشته است که البته امسال به ویژه در نیمه دوم با رکود در بازار صادرات و همچنین بازار مصرف کننده همراه بوده است. امروزه سرامیک های طرح آجر در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف موجود هستند، بنابراین بهتر است مدل کاشی را با توجه به دکوراسیونی که کاشی‌ها در آن نصب می‌شوند انتخاب کنید.

انواع سرامیک و آجر برای تزئین سطوح بیرونی ساختمان ها استفاده می شود. این مواد وقتی در الگوهای متنوع چیده شوند و به روش های مختلف آراسته شوند، طیف وسیعی از جلوه های بصری را ارائه می دهند. با وجود اینکه سرامیک های پرسلان جذابیت خاصی دارند، این بخش شروع به استفاده از شکل متفاوتی از مواد سرامیکی کرده است. به دلیل دمای بسیار بالایی که سرامیک های بیرونی در طول فرآیند تولید در معرض آن قرار می گیرند، در مقایسه با سرامیک های معمولی، احتمال جذب رطوبت بسیار کمتری دارند.

سرامیک هایی از هر نوع که برای استفاده در بخش ساختمان تولید می شوند، اکنون در طیف گسترده ای از گزینه های زیبایی شناختی و پالت های رنگی ارائه می شوند. این سرامیک ها بسته به سبک معماری خاص ساختمان مورد نظر ممکن است به طرق مختلف مورد استفاده قرار گیرند. به دلیل طراحی های پیچیده روی این سرامیک ها، بهتر است فقط قسمت کوچکی از آنها را در نمای بیرونی ساختمان قرار دهید.

به عنوان مثال، در قسمت جلوی ساختمان، ممکن است از ترکیبی از سرامیک های طرح دار و بدون حمایت استفاده شود. استفاده از سرامیک پرسلان طرح آجر در ساخت نما و کف ساختمان متداول است. سرامیک های طرح آجر واقعی در نمای بیرونی ممکن است با سرامیک های پرسلان مقرون به صرفه تر جایگزین شوند. در صورت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوع سرامیک ها به مرکز فروش ما مراجعه نمایید.

از آنجایی که الگوها و سبک های سرامیکی زیادی وجود دارد که می توان از آنها در بیرون ساختمان استفاده کرد، شما انتخاب های زیادی دارید. هنگام انتخاب سرامیک برای نمای بیرونی ساختمان، باید به چند نکته توجه داشت. در ساخت سرامیک برای یک فضای خاص باید به معماری و طراحی کلی یک ساختمان توجه کرد. برای ساخت نمای ساختمان می توانید از سرامیک های پرسلان طرح زیبای آجر استفاده کنید.