سرامیک کف اتاق با ابعاد بزرگ و راهنمای انتخاب آن

برا پوشاندن قسمتهای مختلف خانه و کف اتاق از سرامیک کف با ابعاد بزرگ استفاده می گردد که در ادامه به راهنمای انتخاب آن می پردازیم.

سرامیک کف اتاق با ابعاد بزرگ و راهنمای انتخاب آن

سرامیک کف اتاق

سرامیک کف اتاق این محصول به خاطر تنوع در طرح و مدل مناسب، برای همه فضای داخلی خانه به خصوص برای کف اتاق می باشد که عوامل خیلی زیادی از جمله کیفیت، دوام، لکه پذیری، جذب آب در انتخاب انواع سرامیک کف مخصوصا برای اتاق مؤثر می باشند و به همین خاطر انتخاب سرامیک مناسب ممکن است کمی پیچیده و سخت باشد که داشتن کمی اطلاعات در این زمینه این انتخاب را آسان خواهد کرد

همیشه این سرامیکهای کف برای منزل نزد افراد همحبوب و نیز پرکاربرد بوده‌اند که از دلایل این محبوبیت می‌توان به مواردی از قبیل تنوع زیاد، قیمت مناسب و مقرون به‌ صرفه و امکان شستشوی آن‌ها اشاره کنیم که با این همه تنوع در سرامیک کف اتاق، امکان هماهنگ کردن آنها با رنگها و همچنین سبکهای مختلف برای دکوراسیون منزل وجود خواهد داشت که این خودش یک مزیت محسوب می گردد.

سرامیکی که برای کف تولید می گردد را می‌توان بر طبق پوشش رویه اش، به لعاب‌دار و بدون لعاب و همچنین بر اساس درجه‌بندی که دارد به درجه یک یا درجه دو و نیز درجه سه تقسیم کنیم و اگر سطح خارجی این نوع سرامیک بوسیله لعاب پوشیده شده باشد، علاوه بر اینکه دوام و زیبایی اش بیشتر گردد نظافت و تمیز کردن آن نیز راحت و آسانتر خواهد شد.

سرامیکهایی که برای پوشاندن اتاق به کار می رود طرحهای مختلفی دارد مثلا سرامیک طرح پارکت یه نوع سرامیکی است که حتی می توان آن را جایگزین برای چوب کنید و سرامیک با طرح سنگ نیز یکی دیگر از این طرحها می باشد که هم یکی دیگر از انواع سرامیکها می باشد که می توان به وسیله ی آن جلوه‌ای از طبیعت را تجسم کنیم و نوعی دیگر از این سرامیکها، طرحهای سه بعدی دار می باشد که می تواند یک انتخاب خوب و مناسبی برای کف‌پوش باشند.

پرسلان یه نوع دیگر از این دسته سرامیکها می باشند که در دمای بالا پخته می گردد که با پخته شدن در این دما، ماهیت شیشه‌ای به این سرامیک داده می‌شود که از لحاظ ضخامت نیز از سرامیکهای معمولی ضخیم تر می باشند و همچنین جذب آب خیلی کمتری را دارند و به همین جهت از بهترین نوع در بین سرامیکهای کف می باشد و به دو شکل لعاب‌دار و نیز بدون لعاب تولید می‌ گردند.

درباره اینکه چه رنگی برای سرامیک کردن کف اتاق مناسب است؟ باید بگوییم که برای خانه‌هایی که طبق دکوراسیون مدرن هستند، سرامیکهایی که دارای رنگ سفید هستند مناسب می باشند و در مقابل، سرامیک با رنگ خاک حس نوستالژیکی را به اتاق می‌ دهد که که برای دکوراسیون سنتی کاربرد دارد.

سرامیک کف چسبی

سرامیک کف چسبی در صنعت ساختمان سازی و نیز مصالح ساختمانی سرامیک چسبی کف، کاربرد واقعا زیادی داشته و برای ساختمان سازان کیفیت این محصول خیلی مهم است که به همین علت خرید و فروش این محصول و قیمت آن، برای استفاده در این نوع صنعت از اهمیت خیلی بالا برخوردار است و مصرفی رو به افزایش را دارد.

سرامیک چسبی برای کف انواع گوناگونی را دارد و سرامیکی است که برای تولید آن از موادی مثل چسب و نیز موادی که چسبنده هستند استفاده نشده است و بوسیله پودر سرامیکی، اکسید آلومینیوم، خاک رس، به شگل دستی خشک شده و سپس با حرارت تا دمای حدود ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد تبدیل به مواد چسبنده می گردد.

این محصول در طرحها و همچنین رنگهای متنوع و گوناگون، برای زیبا سازی و متفاوت کردن محیط ساختمان در بخشهای مختلف، در تنوع زیاد تولید می گردد که طرح چوب، از انواع رایج سرامیکهای موجود است که کاربرد زیادی در منازل افراد مختلف دارد و این طرح چوب در ساختن قسمتهایی که بیشتر در معرض دید هستند، کاربرد زیادی دارد و این سرامیک در قسمتهای گوناگون منازل به کار گرفته می شود و به خاطر ایجاد تنوع در این نوع سرامیک، از رنگ‌ و طرحهای گوناگون استفاده می گردد.

معمولا این سرامیکهای چسبی از جنس چوب، سنگ ساخته و تولید می‌شوند و به خاطر مقاومتی که دارند در مقابل رطوبت در مکانهایی که در معرض آب هستند، مورد استفاده قرار می گیرد و این نوع سرامیک دارای تنوع مختلفی است که قیمت هر کدام از آنها با یکدیگر متفاوت می باشد.

این محصول در بازار های جهانی نیز واقعا از جایگاه خیلی خوبی نیز برخوردار می باشد و خیلی از کشورهای تولید کننده در سطح دنیا مانند هند، چین، کره جنوبی اقدام به تولید این محصول در بازار های جهانی می کنند که کشور های هدف برا صادر کردن محصولات تولید شده برای صادرات هند، چین و ویتنام می باشد.

اصلی ترین بازار برای سرامیک چسبی، در بیرون از ساختمان قرار دارد که به همین دلیل از دو روش می توان این نوع سرامیک را خریداری کرد:

۱) خرید کردن به شکل مستقیم و بدون واسطه از بازار

۲) خرید به شیوه مستقیم و بدون واسطه از کارخانه

در این روش، سرامیک و نیز سنگ از خود کارخانه خریداری می شود و سپس از آن از راه حمل و نقل ریلی به محلی که خریدار قرار دارد تحویل داده می شود که فروش این محصول با توجه به عواملی مانند هزینه‌ های حمل و نقل برای همه ی مصارف نیز امکان پذیر نمی باشد و به همین جهت برای فروش راه های خیلی زیادی وجود دارد که بهترین گزینه همین روش های حمل ریلی می باشد و با توجه به این امر، شرکت های خیلی زیادی دست به تولید این محصول چسبی زده اند.

این نوع سرامیک کف، دارای چندین مرحله است و در چندین مرحله تولید و ساخته می شود که مرحله اول آن به این صورت است که سرامیک از طریق یک دستگاه ریلی به درون یک کامیون فرستاده می گردد تا به کارخانه انتقال یابد و در مرحله بعدی، سرامیک چسبی از طریق واگنهای مخصوصی به مقصدی که باید فرستاده شود منتقل می شود و سرانجام درنهایت این محصول در کارخانه، تحویل خواهد گرفت.

این نوع محصول در بازار دارای قیمتهای متفاوتی می باشد و اینکه هرچه تقاضا در آن بیشتر گردد طبیعتا قیمت آن هم بیشتر می شود با این حال عوامل دیگری مثل کیفیت، سایز و غیره در بالا رفتن قیمت آن بی تاثیر نخواهند بود.