سرامیک کف بالکن طرح دار و ساده مقاوم در برابر تغییر آب و هوایی

امروزه برای کفپوش کردن بالکن متریال های زیادی مانند سنگ کاور، کاشی و سرامیک وجود دارد اما استفاده از سرامیک کف نسبت به سایر موارد رایج تر است.

سرامیک کف بالکن طرح دار و ساده مقاوم در برابر تغییر آب و هوایی

سرامیک کف بالکن

سرامیک کف بالکن بالکن ها از جمله قسمت های خانه است که می توان با به خرج دادن مقداری سلیقه آن را به نقطه ای دلنشین و دلچسب تبدیل کرد.

هر چند که امروزه بالکن ها دیگر آنقدر بزرگ و دلباز نیستند اما همچنان‌ یکی از بخش های مهم خانه به شمار می روند.

همین بالکن های کوچک را می توان با به خرج دادن سلیقه و مقداری هنر به فضایی زیبا تبدیل کرد که دیگر محل قرار گرفتن وسایل به درد نخور نمی باشد.

بنابر این فضای بالکن خود را می توانید به محلی برای مطالعه، ورزش و یا گلخانه ای کوچک تبدیل کنید.

کفپوش بالکن یکی از مشخصه هایی است که در ایجاد زیبایی بالکن ها و تراس ها تاثیر بسزایی دارد و دقت در انتخاب آن بسیار با اهمیت است.

برای کفپوش بالکن متریال ها و مصالح مختلف چون سرامیک، پارکت، سنگ کاور و… وجود دارد اما استفاده از سرامیک به دلیل ویژگی هایی که دارند رایج تر می باشد.

یکی از عوامل دلنشینی و زیبایی بالکن بدون شک با سرامیک مورد استفاده‌ در کف آن ارتباط مستقیم دارد.

اما انتخاب سراميک تنها به دلیل زیبایی آن نیست بلکه به سبب مختصه هایی که دارد، یک انتخاب عالی به عنوان کفپوش است.

همان طور که می دانید موقعیت همه تراس ها و بالکن ها به یک شکل نمی باشد و کف بعضی از آن ها در معرض تابش شدید خورشید و بعضی دیگر در معرض تابش ضعيف تر قرار دارند.

به همین خاطر در بالکن هایی که آفتاب گیر هستند و تابش نور خورشید به آن ها مستقیم است باید از سرامیکی استفاده شود که در برابر نور خورشید مقاوم است.

همانطور که میدانیم خیلی کم پیش می آید که افراد سرامیک داخل خانه را با آب فراوان شست و شو کنند اما سرامیک تراس و بالکن به دلیل آن که در مجاورت هوای آزاد هستند بار ها شسته می شوند.

به همین دلیل باید از سرامیکی استفاده شود که نسبت به آب نفوذ ناپذیر و در برابر سرما و گرما و به طور کلی تغییرات آب و هوایی مقاوم باشد.

بدین ترتیب استفاده از سرامیک مناسب که دارای فاکتور های به خصوص و ویژه‌ای است توصیه می شود و در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

سرامیک ها در مقایسه با سایر مصالحی که به عنوان کفپوش از آن ها استفاده می شود مانند سنگ، مزایای بیشتری را در عین قیمت پایین تر دارند.

به همین دلیل است که یکی از بهترین گزینه ها جهت استفاده‌ در کف بالکن است و از رایج ترین متریال های به کار رفته در کف است.

سرامیک ها طرح ها و رنگ های مختلفی دارند به همین دلیل هر شخصی می تواند سرامیک سازگار با سلیقه خود را برگزیند.

بالکن ها به خاطر آن که یک مکان پر رفت و آمد هستند و احتمال افتادن اجسام بر روی کف آن زیاد است، باید هنگام‌ خرید سراميک به مقاومت آن در برابر ضربه دقت کنید.

کفش فروشی که در بالکن ها استفاده می شود معمولاً دائمی است و تعویض نمی شود بنابراین هنگام خرید سرامیک باید به طول عمر و دوام آن دقت کنید.

زیرا اگر از سرامیک بی کیفیت و دارای مقاومت کم استفاده کنید، در مدت زمان کوتاه مجبور به پرداخت هزینه های سنگین برای تعمیر و یا تعویض آن خواهید شد.

سرامیکی که برای کف بالکن استفاده می شود باید مشخصه هایی داشته باشد که در ادامه به چند مورد از این مشخصه ها اشاره خواهیم کرد.

ویژگی سراميک کفب الکن

مات و آج دار:

سرامیکی که در کف بالکن استفاده می شود بهتر است مات و آج دار باشد که مانع از لیز خوردن شود.

استفاده از سرامیک های ساده و لعاب دار به عنوان کفپوش بالکن توصیه نمی شود زیرا این مدل از سرامیک باعث انعکاس نور و در نتیجه افزایش احتمال لیز خوردن می شود.

طرح و رنگ مناسب:

سرامیک به کار رفته در کف بالکن باید با شرایط فیزیکی ساختمان، تم فضا، همخوانی و تناسب با محیط و… هماهنگ باشد تا زیبایی به ارمغان آورد.

مقاومت شیمیایی و نفوذ ناپذیری:

سراميک مورد استفاده در کفپوش باید در برابر مواد شيميايی مانند شوینده ها مقاوم باشد تا در صورت شست و شوی آن ها با این مواد، آسیب نبینند.

همچنين به دلیل برخورد مداوم با آب باید نسبت به آب نفوذ ناپذیر باشد و مقاومت‌ بالايی در برابر رطوبت داشته باشد که این حاکی از کیفیت بالای مواد اوليه است.

مقاومت‌ در برابر شکستگی و خط و خش:

از آن جا که احتمال افتادن و سقوط اجسام و اشیا در تراس ها و بالکن ها زیاد است، پس بهتر است از سرامیکی استفاده شود که از مقاومت‌ خوبی دربرابر ضربه و شکستگی‌ برخوردار باشد.

سرامیک ها از مقاومت‌ بالایی در برابر حرارت و آتش سوزی برخوردارند که این امکان خرابی آن ها را کاهش می دهد.

قیمت سرامیک کف بالکن

خوشبختانه کشور ما دارای منابع غنی از مواد اوليه سرامیک ها است که این موضوع باعث می شود که ایران یکی از توليد کنندگان‌ بزرگ سرامیک در دنیا باشد.

هر ساله حجم زیادی سراميک به کشور های دیگر صادر می شود که نشان دهنده کیفیت عالی آن ها است.

به دلیل آن که ایران خود از توليد کنندگان‌ سرامیک است، این محصول با در عین ویژگی های بی شماری که دارد، از قیمت مناسبی برخوردار است.

توجه داشته باشید که برند ها و کارخانجات سراميک ها را در درجات مختلفی از کیفیت تولید می کنند که قیمت هر یک از آن ها با يکديگر متفاوت‌ است.

طبیعی است که هرچه کیفیت سرامیک بالاتر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود.

شما می توانید به صورت مستقیم از توليد کنندگان‌ و با حذف واسطه ها، سرامیک مورد نظر خود را با قیمت پایین تر و با اطمینان کامل از کیفیت آن خرید کنید.

سرامیک کف خاکستری

سرامیک کف خاکستری استفاده از سرامیک کف خاکستری به دلیل آن که دکوراسیون های مدرن و روستیک محبوبیت پیدا کرده اند، افزايش يافته است.

سرامیک خاکستری یکی از سرامیک های پر طرفدار است که زیبایی بی نظیری دارد و جلوه ای فوق العاده به فضا می دهد.

یکی از مزایای سرامیک خاکستری چرک تاب بودن است که باعث می شود دیر تر کثيف شود و کثیفی آن‌ کمتر به چشم بیاید.

این سرامیک زیبا رنگی خنثی دارد که موجب می شود به راحتی آن را با وسایل و سنگ دیواره ها هماهنگ و ست کرد.

این کفپوش خاص مکمل‌ رنگ های سفید، سبز زيتونی و… است که دقت به تین موضوع باعث می شود فضای بالکن خود را زيباتر کنید.

سرامیک کف بالکن یک کفپوش دائمی به شمار می آید و تاثیر به سزايی در زیبایی و دلنشینی و دنجی ایم نقطه از خانه شما دارد.

به همین دلیل توصیه می شود که در انتخاب سراميک مناسب با بالکن خود و توجه به ویژگی های آن توجه داشته باشید تا به نتیجه مطلوب برسید.