سرامیک کف حیاط طرح سنگ بالکن و پارکینگ با طرح های جذاب

در این مقاله راجب سرامیک کف حیاط طرح سنگ بالکن و پارکینگ با طرح های جذاب صحبت میکنیم و سرامیک را بیشتر می‌شناسیم.

سرامیک کف حیاط طرح سنگ بالکن و پارکینگ با طرح های جذاب

سرامیک کف حیاط طرح سنگ

سرامیک کف حیاط طرح سنگ خیلی ها علاوه بر حیاط برای سرامیک آشپزخانه و حمام از سرامیک های طرح سنگ استفاده می‌کنند.سرامیک طرح سنگ خیلی زیباست ولی بعضی از آهن ها خیلی قیمت بالایی دارن و همه قادر به تهیه آن نیستند.

قدیم سرامیک های طرح موزا اکثرا به عنوان کف پوش در حیاط منازل یا کف پوش بیرون از منزل ها و ساختمان ها وجود داشت اما الان بخاطر تنوع در طرح سرامیک ها

در گذشته موزاییک ها بیشتر به عنوان کف پوش حیاط یا به طور کلی تنها به عنوان کف پوش در محیط بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گرفتند. اما با توجه به طرح های مختلف و جذابی که امروزه موزاییک ها دارند از آنها به عنوان کاشی تزئینی در کف و حتی به عنوان کاشی دیواری استفاده می شود.

برای حیاط بهتر است از سرامیک های مقاوم و محکم در برابر یخ زدگی و نور خورشید و اجسام استفاده که که بهترین سرامیک با این خصوصیات همین سرامیک طرح سنگ است.

در زمان قدیم،سرامیک ها اصولا از خاک رس ساخته می‌شدند. مثل سفال که از خاک رس ساخته شدن اگه بخواییم مثال بزنیم مثل سفال های سفالی که از پختن خاک رس در کوره هایی که دمای پایینی دارن به دست اومده. و اما در دنیای مدرن امروزی،پیشرفت های تکنولوژی این اصطلاح را طور دیگری تعریف کرده.الان دیگر از سرامیک های پیشرفته برای ساخت خیلی از چیز ها یا بهتر است بگم همه چیز از وسایل پزشکی مثل ایمپلنت تا آهنربا های خیلی از وسایل منزل و … استفاده می‌شوند. و اما کاشی ها از ماسه و خاک رس و آب ساخته میشن ولی فضایی که بین کاشی ها خالی میمونه که بهش گروت میگن پر میشه حالا سوال اینجاست که خب این گروت ها با چی ساخته میشن؟باید بگم این گروت ها با آب و ماسه و مواد سیمان ساخته میشن البته در بعضی از تاسیسات به جای سیمان از اپوکسی استفاده می‌شود.

میدانید که کاشی و سرامیک خیلی تنوع دارن که این تنوع شامل رنگ اندازه نوع شکل هندسی و ظاهر کلی آن هاست و می‌شود طرح های بسیار جالبی در بین کاشی و سرامیک مشاهده کرد. بیشتر سرامیک ها مستطیل یا مربع هستن.امروزه بیشتر طراحان داخلی سرامیک های بزرگ را به سرامیک های کوچک ترجیح میدن بنظر آنها سرامیک های بزرگ فضای خانه رو بزرگ تر و وسیع تر نشون میده. سرامیک های کف نسبت به سرامیک های دیگر مقاومت بیشتری دارن.سرامیک ها خاصیت ضد آب بودن و ضد جذب بودن رو دارا هستن بخاطر همین برای حمام و آشپزخانه و سرویس بهداشتی طرفدارای زیادی داره.

سرامیک ها میتوانن در برابر اسید و حرارت مقاومت بالایی از خود نشان دهند.البته که سرامیک ها هم نقطه ضعفی دارن مثل برش و کشش در حقیقت سرامیک ها اصلا در برابر کشش و برش مقاوم نیستند. نکته جالبی که بهتر است بدانید این است که از بعضی نوع های سرامیک علاوه بر کف و دیوار برای ظروف آشپزخانه هم استفاده می‌شود.تقاضای جهانی برای کاشی و سرامیک به قدری بالا هست که در سال ۲.۱۴، ۷۲ میلیارد دلار ارزش داشت و البته احتمالا بیشتر هم در آینده خواهد شد. و اما شاید برای خیلی ها این سوال پیش بیاید که این همه تقاضا برای سرامیک بخاطر چیست؟باید بگویم در واقع این تقاضا اول برای رشد صنعت ساخت و ساز و همچنین زیر ساخت هست که ناشی از افزایش شهر نشینی و بیشتر شدن ساختمان های تجاری و مسکونی است. پیشرفت تکنولوژی در تولید سرامیک و در دسترس بودن مواد کمک بسیاری به این رشد کرده است. سرامیک کف جز مهم ترین و سرامیک ها بوده که بیشتر از ۵۰ درصد از مصرف سرامیک ها و خرید سرامیک هارو در بر می‌گیرد.

به همین دلیل امکان دارد سرامیک های کف رشد سریع تری نسبت به سرامیک های دیگر را داشته باشه بعد از سرامیک های کف سرامیک های دیواری دومین محصول پر طرفدار از سرامیک ها بوده. سرامیک های کف طرح های مختلفی دارن که این باعث شده سلیقه های مختلف بتوانند از آن بهره ببرند مثل سرامیک هایی که طرح پارکت است.بعضی ها هستند که نمی‌خواهد کف منزل خود رو پارکت کنند و سرامیک رو به پارکت ترجیح میدن ولی از طرح پارکت بیشتر از سرامیک معمولی خوششان میاد برای این دسته از افراد بهترین جایگزین پارکت سرامیک طرح پارکت است که از نظر طرح مشابه پارکت است.ناگفته نماند که سرامیک طرح پارکت یکی از پر طرفدار ترین سرامیک موجود در بازار است. مهمترین خاصیتی که سرامیک کف باید دارا باشه مقاوت خیلی خیلی بالا است که در مواقع تردد و فشار وزن های سنگین مقاوت داشته باشند.هیچ وقت کاشی بی کیفیت رو بخاطر قیمت پایین انتخاب نکنید زیرا باید خیلی زود منتظر شکستگی و فرو رفتگی آن باشید. همینطور بهتر است از سرامیک هایی برای کف استفاده کنید که لغزنده نباشد.کاشی پرسلان یکی از بهترین و جدیدترین کاشی هاست از ویژگی های این سرامیک ها می‌توان به قدرت جذب پایین رطوبت و تنوع بالا و … نام برد.

و اما در انتخاب سرامیک یکی از مواردی که بسیار مهم است و جلوه بیشتری در زیبایی کاشی می‌دهد انتخاب رنگ آن است که بستگی به سلیقه،محل نصب سرامیک،تم محل دارد.بیشتر عموم الان از سرامیک های مات و رنگ های خنثی مثل نقره ای کرمی و طوسی استفاده می‌کنند. در سرامیک کردن منزل،آشپزخانه نسبت به اتاق و نشیمن در الویت هس زیرا کف آشپزخانه بیشتر از نقاط دیگر منزل کثیف می‌شود و سرامیک با توجه به جذب کم رطوبتی که دارد برای آشپزخانه یه امر ضروری به حساب می‌آید. متاسفانه بعضی از افراد برای اینکه کف آشپزخانه کمتر کثیف تر دیده شود سرامیک های آشپزخانه را به رنگ تیره یا طرح چوب و پارکت می‌خرن که کثیفی ردی آن ها دیده نشود باید بگویم این کار بسیار غیر بهداشتی است زیرا آشپزخانه محل پخت و پز هست و با این کار میکروب ها در کف آشپزخانه راحت تجمع پیدا می‌کنند و برای سلامتی مضر هستند.پس بهتر است برای حفظ سلامتی خود و خانواده برای کف آشپزخانه از سرامیک های رنگ روشن استفاده کنیم. و در آخر شاید برای خیلی ها سوال پیش بیاید که آیا نوعی از سرامیک هس که قابل بازیافت باشد؟باید بگم بله هست سنگ تراورتن یکی دیگر از انواع سرامیک هاست که قابلیت بازیافت را دارد.البته که دوام کمتری در جلوگیری از رطوبت نسبت به سرامیک های دیگر دارد و حتما برای جلوگیری از رطوبت آن از سیلر استفاده کنید.