طرح سرامیک کف استخر

از گذشته تا به حال استفاده از کاشی های کوچک رنگی رنگی در کشور ما مرسوم بوده است. در واقع هنر کاشی کاری، جزو هنر های اصلی کشور ما محسوب می شود. کاشی و سرامیک کف استخر جزو مصالح ساختمانی محسوب می شود که دارای کیفیت بسیار بالا و تنوع طرح و رنگ می باشد. همچنین نباید فراموش کنیم که میزان جذب آب کاشی و سرامیک استخری کاملا زیر صفر بوده، و در برابر رطؤبت زیاد و تغییر آب و هوای مقاومت بالایی دارد. در مورد طرح سرامیک کف استخر توضیحات مختصری در زیر ارائه خواهم داد.

طرح سرامیک کف استخر

سرامیک کف استخر

سرامیک کف استخر امروزه برای تفریح سالم، بازیابی نشاط و ایجاد تازگی در زندگی، در گروه های بزرگ دوستانه و دورهمی ها اولین انتخاب افراد رفتن به استخر می باشد. البته در بیشتر باغ ها و ویلاها استخرهای خانگی نیز وجود دارد، که خانواده‌ها می‌توانند از آنها استفاده کنند. از آنجایی که لذت استفاده از استخر در خانه های شخصی، بیشتر از استخر های عمومی می باشد؛ به راحتی می‌توان تزیین استخر، سرامیک و کاشی کاری آن را با سلیقه شخصی انجام داد.

معمولا برای زیباتر دیدن استخر ها از انواع کاشی استخر طرح دار و سه بعدی استفاده می کنند. امروزه طراحان و معماران استخرهای خانگی را به گونه ای طراحی می‌کنند که شبیه آن در هیچ استخر عمومی دیگر وجود ندارد. اگر دقت کنیم کاشی استخر دارای مدل های بسیار متنوعی می باشد. همین تنوع زیاد باعث شده است، تا دست مصرف کننده برای ارائه هر نوع طرحی در استخر شخصی خود باز باشد.

البته همانطور که در بالا اشاره شد، متفاوت بودن کاشی کف استخر نه تنها به خاطر تنوع رنگ و طرح آنها می باشد، بلکه به خاطره کیفیت بالای ای نوع سرامیک است. مقاومت بالای سرامیک کف استخر باعث میشود، تا سالهای طولانی در برابر آب مقاوم بوده و هیچگونه ساییدگی در آن ایجاد نشود. البته از ویژگی کاشی های استخر علاوه بر این که زیبایی به خصوصی دارند و مقاومتش نیز باید بیشتر باشد، می توان به عایق رطوبتی بودن آن نیز اشاره کرد.

همانطور که می دانیم برای ایجاد عایق رطوبتی، نه تنها از ایزوگام این تنها از ایزوگام استفاده می کنند، بلکه مهمترین مصالحی که با عنوان عایق رطوبتی در استخرها شناخته می‌شود؛ همین سرامیک کف استخری می باشد. لعاب دار بودن این سرامیک ها باعث می شود تا هیچگونه رطوبت به کف پوست نکرده و همچنین تمیز کردن آنها کار بسیار راحتی باشد.

طراحان کاشی و سرامیک استخری معمولاً ایده هایی را برای طراحی این کاشی ها استفاده می کنند که گاهی خیلی ساده به نظر می رسد. معمولاً بیشتر طرح هایی که برای سرامیک کف استخر استفاده می‌شود، موضوع صدف و مروارید یا گیاهانی است که در زیر آب رشد می کنند. در واقع تمام این طرح ها الهام گرفته از طبیعت می باشد. این طرح ها علاوه بر زیبایی که دارند با حالت فضای استخری نیز همخوانی کامل داشته،و باعث می شود دنیای زیر آب متنوع و بزرگ شود. به خاطر موارد گفته شده بیشتر مصرف کنندگان می توانند از این نوع ایده ها برای استخر خود استفاده کنند.

البته طرح سرامیک های کف استخر همیشه هم از صدف مروارید و یا گیاهان نمی باشد. بلکه موجودات زیر دریا مانند نهنگ یا وال که ایده های جالبی برای آنها می باشد. معمولاً بیشترین رنگی که برای سرامیک و کاشی کف استخر به کار رفته است، در طیف رنگ آبی و سبز و فیروزه ای می باشد. نباید فراموش کنیم که امروزه برای لوکس نشان دادن استخر ها،چه استخر های شخصی و چه استخرهای عمومی، معمولاً از طرح های سه بعدی بهره می برند.

در این مقاله می خواهیم به یکی از ویژگی های مهم سرامیک و کاشی های استخر اشاره کنیم. همانطور که گفتیم کاشی استخر به عنوان عایق رطوبتی عمل میکند، برای این کار لازم است تا جذب آب این نوع کاشی ها زیر صفر باشد. معمولاً کاشی های معمولی جذب آب آنها بالای صفر میباشد، بنابراین این نوع سرامیک معمولی مناسب برای کف و دیواره استخر نمی باشد.

مهمترین عاملی که باعث نگهداری و ماندگاری استخر می باشد، انتخاب نوع و‌جنس کاشی و سرامیک کف استخر می باشد. از آنجایی که با گذشت زمان میزان رسوبات موجود در آب ها مانند کلسیم و دیگر مواد معدنی بر روی دیوارهای استخر افزایش پیدا کرده و رویه سفیدی را بر روی سطح ایجاد می کنند. بنابراین پاک کردن آنها و نظافت شان کاری بسیار سخت خواهد بود. استفاده از کاشی و سرامیک مخصوص استخر مانع رسوب گیری شده و نظافت آنها نیز کار بسیار آسانی می باشد.

ممعمولاً کاشی های سرامیکی در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. انواع کاشی های استخری عبارتند از:

کاشی استخری شیشه ای

کاشی های پرسلانی

کاشی موزاییکی

کاشی استخری سرامیکی

هر کدام از این کاشی ها برای خود و ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند نصب برخی آسان و نسبتا ضعیف سیاه و سخت و زمان بر میباشد همچنین هر کدام از کاشی های استخر شیشه ای یا پر صدایی و موزاییک یا سرامیک دارای زیبایی خاصی می باشند.

بسیاری از کسانی که به دنبال تعمیر منزل خود می باشند محصولاتی را خریداری می کند که علاوه بر زیبایی و قیمت مناسب دارای طول عمر بسیار بالا می باشد. البته ویژگی‌های دیگری نیز باعث خرید بیشتر و تقاضای بالای این محصول می شود، که به طور کلی عبارتند از: نصب آسان این نوع کاشی سرامیک، داشتن طول عمر بالای سبک، مقاومت سرامیک و کاشی استخری در برابر انواع رطوبت و تغییر آب و هوا.

از دیگر ویژگی های مهم کاشی و سرامیک استخری که باعث متمایز شدن آن شده است، ضد یخ زدگی این نوع کاشی است. اگر شما به خاطر هزینه های این نوع کاشی و سرامیک استخری به دنباله جنس نامرغوب و بی کیفیت باشید، ممکن است به هنگام زمستان، در اثر یخ زدگی سنگ ها، باعث شود تا جبران ناپذیر مالی را تحمل کنید.

برای خرید کاشی و سرامیک استخری با کیفیت و مرغوب، برای اینکه مطمئن باشید جنس تضمین شده و با کیفیت را خریداری می کنید، بهتر است به فروشگاه های معتبر با برند های معتبر مراجعه کنید. اگر امکان مراجعه حضوری برای شما وجود ندارد می توانید سایت معتبر ترین فروشگاه ها رفته و محصول مورد نظر خود را سفارش داده و بعد از چند روز درب منزل تحویل بگیرید.