قیمت سرامیک اسلب ایتالیایی مقاوم در برابر تغییر آب و هوا

سرامیک اسلب نوعی سرامیک است با ابعاد بزرگ و با طرح های طبیعی سنگ ها که از آن در قسمت های درونی ساختمان استفاده می شود.

قیمت سرامیک اسلب ایتالیایی مقاوم در برابر تغییر آب و هوا

سرامیک اسلب ایتالیایی

سرامیک اسلب ایتالیایی به طور کلی باید گفت که واژه ی اسلب به معنی سطح پهن یا ورقه می باشد به همین دلیل به سرامیک های سایز بزرگ که در بازار وجود دارند اسلب گفته می شود که از این نوع سرامیک ها بیشتر به عنوان پوشش کف یا نمای دیوار های در مکان های بزرگ مانند سالن ها و تالار ها یا رستوران ها و … استفاده می شود.

سرامیک ها و انواع کاشی ها یکی از متریال های مهم ساختمانی هستند که در تمام نقاط دنیا در قسمت های مختلف ساختمان ها از آن ها استفاده می شود و به دلیل مقاومت و استحکام بالا هم چنین تنوع در طرح و رنگ استفاده از آن ها در ساختمان ها بسیار گسترده می باشد.

به طور کلی باید گفت که اسلب های اولیه در حدود سال های ۲۰۰۶ الی ۲۰۰۷ در کشور ایتالیا تولید شدند و این اسلب ها معمولا دارای سایز ۱ در ۳ متر بودند و بعد از گذشت مدت کوتاهی و با افزایش نقاضای این سرامیک ها در بازار انواع مختلفی از این سرامیک ها تولید و روانه بازار شدند و سپس تولید این سرامیک ها به کشور های دیگر نیز کشیده شد.

همان طور که می دانید کشور ایتالیا بزرگ ترین و بهترین تولید کننده ی برخی مصالح ساختمانی از جمله سنگ های طبیعی و کاشی ها و سرامیک ها می باشد به طوری که بهترین و گران قیمت ترین سرامیک ها و کاشی ها حتی سنگ های طبیعی تولید کشور ایتالیا می باشند که همین امر در مورد اسلب های سرامیکی نیز صادق می باشد.

به طور کلی باید گفت که ایتالیا پیشتاز تولید سرامیک اسلب در جهان می باشد و طرح و رنگ و شکل های جدید برای این نوع سرامیک ها از ایتالیا توسعه می یابد به همین دلیل است که سرامیک اسلب ایتالیایی طرفداران بسیار زیادی در اقصی نقاط دنیا دارد و از آن ها در خانه های بزرگ استفاده ی زیادی می شود.

استفاده از سرامیک اسلب در سال های اخیر به دلیل برخی از ویژگی هایی که دارد بسیار گسترش یافته است که در اینجا به برخی از مهم ترین ویژگی های این سرامیک ها اشاره می کنیم:

  • به دلیل بزرگ بودن ابعاد میزان بندکشی و زه کشی را به پایین ترین حد ممکن کاهش می دهد
  • به دلیل کم بودن بند کشی در آن ها تمیز کردن آن ها آسان می باشد
  • یکدست منحصر به فردی دارند و باعث ایجاد فضایی یک پارچه و زیبا می شوند
  • در برابر رطوبت و برخی از مواد شیمیایی مقاوم هستند
  • تنوع در طرج و رنگ بسیار بالایی دارند
  • سرامیک های اسلب طول عمر و مقاومت بالایی دارند
  • می توان طرح های دلخواه را بر روی آن ها چاپ کرد

سرامیک اسلب ایتالیایی از بهترین مواد اولیه و به روز ترین طرح ها و رنگ ها تولید شده است که همین امر باعث پر طرفدار بودن آن ها می شود و هم چنین به دلیل استفاده از مواد اولیه با کیفیت طول عمر و ماندگاری آن ها بسیار زیاد است.

قیمت سرامیک های ایتالیایی در بازار ایران در مقایسه با انواع سرامیک های اسلب تولید داخل بالاتر می باشد اما از نظر کیفی در ایران توسط برخی از کارخانجات بزرگ سرامیک اسلب هایی تولید می شود که بسیار نزدیک به کیفیت انواع ایتالیایی این محصولات می باشند.

به طور کلی در هنگام خرید سرامیک اسلب های ایتالیایی باید دقت کرد که محصول تولید مختص کشور ایتالیا باشد یا تحت لیسانس تولید شود زیرا به دلیل تنوع بالای این نوع سرامیک ها در بازار شاید خریداران جنس های چینی را به اسم ایتالیایی بخرند که باعث صرف هزینه ی زیاد و خرید محصول بی کیفیت می شود.

سرامیک های اسلب ایرانی که با توجه به نموته های ایتالیایی تولید می شوند بهترین انتخاب برای خریداران می باشند زیرا از نظر کیفی کاشی ها و سرامیک های تولید ایران بسیار با کیفیت می باشند به طوری که به بسیاری از کشور های دیگر نیز صادر می شوند.

خرید سرامیک اسلب

خرید سرامیک اسلب سرامیک های اسلب در مقایسه با سرامیک های معمولی تفاوتی با همدیگر ندارند و تنها تفاوت اصلی آن ها در ابعاد می باشد که سرامیک های معمولی به طور معمول در ابعاد ۴۰ در ۵۰ سانتی متری تولید می شوند اما ابعاد سرامیک های اسلب بزرگ تر می باشد.

همان طور که گفته شد استفاده از سرامیک های اسلب مزایای زیادی دارد اما در کنار مزایا دارای معایبی نیز می باشند به طور مثال حمل و نقل و جابجایی آن ها به دلیل بالا بودن ابعاد بسیار سخت اس زیاد همان طور که می دانید سرامیک ها محصولاتی شکننده هستند و هر جه ابعاد بزرگ تر باشد امکان شکستن آن ها بیشتر می شود.

نصب سرامیک های اسلب نیز سخت می باشد زیرا به دلیل ابعاد بزرگی که دارند وزن آن ها بالا می باشد و برای نصب آن ها مخصوص بر روی دیوار ها باید چندین نفر باهم همکاری نمایند.

کاربرد سرامیک های اسلب بسیار گوناگون می باشد و به طور معمول از آن ها در قسمت های داخلی ساختمان ها استفاده می شود به عنوان مثال از سرامیک های اسلب در کف ورودی ها و پارکینگ های ساختمان ها به عنوان کف پوش استفاده می کنند و از برخی سرامیک های اسلب به عنوان کف پوش داخل واحد های آپارنمانی نیز استفاده می شود.

برخی از سرامیک های اسلب در بازار وجود دارند که بسیار به سنگ های طبیعی شباهت دارند و از آن ها نیز بر قسمت های مختلف خانه ها مانند دیوار های پشت تلویزیون به عنوان یک سنگ دکوراتیو استفاده می شود حتی از این محصولات در نمای خارجی ساختمان ها نیز استفاده می کنند.

تنوع در طرح و رنگ سرامیک های اسلب بسیار بالا می باشد به طوری که شما می توانید برای هر نوع دکوراسیون با هر رنگ و طرحی یک سرامیک اسلب مناسب پیدا کنید به همین دلیل خرید سرامیک اسلب زیاد سخت نمی باشد اما این محصولات سرامیکی مانند سایر کاشی و سرامیک ها دارای درجه بندی کیفی می باشند که در هنگام خرید باید به آن ها دقت نمایید.

باید دقت کنید که بر روی سطح سرامیک های اسلب هیچ گونه جای خرش یا ترک و … وجود نداشته باشد.