قیمت سرامیک اسلب پرسلان

سرامیک اسلب، یا سرامیک های سایز بزرگ به سرامیک هایی می گویند که از نظر اندازه، بسیار بزرگ بوده و متریال و مواد آن به صورت یکنواخت در همه سطح آن اعمال می شود. اگر به سرامیک های معمولی و اندازه کوچک توجه کنید، خواهید دید که برای اعمال کفپوش باید آن ها را در کنار یکدیگر قرار داد که این کار سبب تکه تکه جلوه دادن کفپوش می گردد. ولی سرامیک های اسلب همگی یکسره می باشند و برای سطوح بسیار بزرگ از جمله دیوارها کاربرد دارند. این سرامیک ها به صورت تخته های بزرگ در ابعاد مختلفی ساخته و از آن ها برای نما و کف استفاده می کنند. سرامیک های اسلب معمولا از مواد طبیعی و به وسیله انسان طراحی می شوند. در ادامه این مقاله بیشتر با سنگ و سرامیک پرسلان اسلب آشنا می شویم.

قیمت سرامیک اسلب پرسلان

سرامیک اسلب پرسلان

سرامیک اسلب پرسلان واژه ی اسلب ، در زبان انگلیسی به معنای ورق یا برگه یا قطعه است. تولید سرامیک ها به صورت اسلب یکی از فرآیندهای جدید در صنعت کاشی و سرامیک می باشد که با دستگاه های پفوق مدرن و یشرفته انجام می گردد . ابعاد و اندازه اسلب ها بسیار بزرگتر از کاشی های معمولی می باشد. این اندازه ها بستگی به کاربرد هایی دارد که مورد نظر است. در حال حاضر با پیشرفت های تکنولوژی و استفاده کردن از دستگاه ها و ابزار آلات به روز دنیا، ساخت و تولید سرامیک ها به صورت اسلب روز به روز بیشتر می شود و از طرف دیگر هم استفاده از این نوع سرامیک ها در طراحی های داخلی ساختمان رو به افزایش است. سرامیک های اسلب بسیار محبوب می باشند و مورد علاقه معماران قرار می گیرند. از دلایل و علل این امر می توان به تعداد اتصالات حداقل بین آن ها، یکپارچگی و ظاهر خیره‌کننده‌ ی آن ها اشاره کرد.

الف) کاربرد های سرامیک اسلب: سرامیک اسلب به طور در آشپزخانه و حمام به کار می رود. البته با توجه به این که مزایای زیادی دارد، استفاده کردن از این سرامیک ها در دیگر محیط ها از جمله اتاق های نشیمن هم امکان پذیر است. یکی دیگر از کاربرد های مهم سرامیک اسلب استفاده کردن از آن ها در سالن های مجلسی است. خیلی از تالارهای پذیرایی برای زیبا کردن فضای سالن خود از سرامیک های اسلب با ابعاد بزرگ استفاده می کنند.

از این سنگ‌ ها به خاطر ابعاد و زیبایی های خاصی که دارند درقسمت های مختلف ساختمانی استفاده می‌کنند و همین موضوع آن‌ ها را یکی از پر طرفدارترین و پرمصرف‌ ترین سنگ‌های ساختمانی تبدیل می کند. البته برای انتخاب یک سنگ مناسب برای ساختمان و خانه خود افزون بر سلیقه جنس سنگ و رنگ آن هم از عوامل تأثیرگذار در انتخاب کردن محسوب می‌شوند. اسلب ها در موارد زیر استفاده‌ های گوناگونی دارند:

1) دکوراسیون فروشگاه‌ های مدرن

2) فضای داخلی ساختمان

3) دیواره‌ های استخر های شیک

4) ورودی ساختمان

5) دیواره‌ های لابی

6) سالن اجلاس و کنفرانس

7) سنگ‌ فرش کف لابی‌ ها

8) دیواره‌ های آسانسور

9) دیواره‌ های شومینه

10) سرویس‌ های بهداشتی لوکس و لاکچری

ب) مزایای سرامیک اسلب:

1) اندازه بزرگ و یکسره: اندازه های بزرگ سرامیک های اسلب سبب شده تا نمای یکپارچه آن ها جلوه ای زیبا به نمای خانه و آپارتمان بدهد. همچنین بزرگ بودن اندازه این سرامیک ها باعث شده است تا میزان شیار در آن ها کم تر و در نتیجه از تجمع آلودگی جلوگیری گردد. به همین دلیل است که فرایند پاک کردن این سرامیک ها بسیار آسان تر از دیگر سرامیک ها می باشد.

2) استحکام بالا: این سرامیک ها بر خلاف شایعاتی که مطرح است بسیار مقاوم می باشند و به این آسانی ها شکسته نمی شوند. بعضی از افراد معتقدند که اندازه بزرگ آن ها دلیلی برای شکسته شدن است که این ادعا با عملکرد راحت و مناسب سرامیک های اسلب کاملا نقض می شود.

3) امکان چاپ بر روی آن ها: با توجه به ماشینی نبودن اسلب ها امکان و قابلیت طراحی و اعمال چاپ رنگی بر روی آن سرامیک ها وجود دارد. این طرح های زیبا شامل طرح های سنتی و فانتزی می باشند.

4) تنوع رنگ: سنگ و سرامیک های اسلب هنر دست معماران است و همین امر باعث شده است تا توسط سلیقه انسانی طراحی گردد. به گونه ای که اعمال رنگ و نقش های زیبا بر روی آن ها زیبایی منحصر بفردی به این سرامیک ها ببخشد.

ج) انواع سنگ اسلب:

اسلب‌ها با توجه به جنس و رنگی که دارد به انواع مدل های مختلفی تقسیم می‌ گردند که در ادامه چند نوع از انواع این سنگ ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

1) اسلب های تراورتن: این نوع از سنگ ها دارای طبیعتی گرم هستند. و جلوه‌ و نمایی سنتی دارند. شکل ظاهری این نوع از اسلب های تراورتن به سنگ‌های آهکی بسیار شباهت دارد.

2) سنگ های اسلب کوارتز: یکی از انواع اسلب‌ های مقاوم و مستحکم که می توان نام برد همین سنگ های کوارتز می باشند، که مقاومت بالایی در مقابل ضربه، خراش، سرما و گرما دارند و از مهم‌ترین کاربرد های آن ها برای سنگ اُپن و کابینت می باشد. یکی از بهترین انواع سنگ های اسلب برای کابینت های آشپزخانه ها این سنگ ها می باشند.

3) اسلب های گرانیت: این نوع از سنگ های اسلب که معمولاً تمامی ما نام آن ها را شنیده‌ایم از مهم ترین و معروف‌ ترین انواع مدل های اسلب می‌باشد که با استحکام و مقاومت بالا و مدل‌ های متنوعی که دارند از جمله اسلب‌های پردکاربرد و پرطرفدار بای کف لابی هتل‌ها، سالن‌ها و غیره محسوب می شوند.

د) قیمت سنگ‌های اسلب:

این سنگ ها دارای مراحل تولید سخت و زمان بری می‌باشند و یکی از انواع سنگ های طبیعی هم به شمار می‌آیند، به همین خاطر قیمت این سنگ ها در مقایسه با دیگر سنگ‌ های ساختمانی بسیار بالا می‌باشد. این سنگ ها به خاطر زیبایی خود و همچنین نصب متخصصانه ای که دارند و نیز دیگر ویژگی های خود دارای قیمتی بالاتر می باشند.

عوامل موثر بر قیمت انواع سنگ اسلب :

1) اندازه و قواره کوپ سنگ

2) نوع و ماهیت سنگ

3) هزینه های استخراج و خرید کوپ

4) نوش برش و فرآوری سورت یا درجه بندی سنگ

5) پاک بودن و حداقل بودن میزان رگه های موجود در سطح سنگ

6) قابلیت ایجاد قاب های بوک مچ و فورمچ

7) هزینه های حمل و نقل

8) شرایط اقتصادی و نوسانات ارزی