قیمت سرامیک کف پذیرایی منزل با 20 مدل از آن به همراه راهنمای خرید

سرامیک کف پذیرایی در انواع رنگ های مات و براق وجود دارد که انتخاب آن بستگی به نظر مشتری دارد. سرامیک با توجه به کیفیت، سایز بندی و شرکت تولید کننده دارای قیمت های مختلفی است. انتخاب سرامیک کف باید به گونه ای باشد که علاوه بر راحتی و زیبایی با دکوراسیون منزل هم مطابقت داشته باشد. برای کفپوش منزل روش های مختلفی وجود دارد، ولی اکثر افراد سرامیک را برای این کار انتخاب می کنند.

در این مقاله بیشتر سعی کردیم شما را با انواع مدل های مختلف سرامیک آشنا کنیم و قیمت هر یک را برآورد کنیم، تا شما بتوانید انتخاب بهتری در این زمینه انجام دهید. تا پایان این مطلب همراه ما بمانید.

قیمت سرامیک کف پذیرایی منزل با 20 مدل از آن به همراه راهنمای خرید

قیمت سرامیک کف پذیرایی منزل

قیمت سرامیک کف پذیرایی منزل شاید یکی از مهم ترین بخش هر خانه و یا محل کار، کفپوش باشد که در اولین ورود جلب توجه می کند، برای زیباتر شدن آن می توان از سرامیک با انواع مدل های طرح دار و ساده استفاده کرد.

سرامیک با توجه به اینکه قابلیت شستشو دارد و اینکه در تمام شرایط آب و هوایی مناسب است، بیشتر طرفدار دارد. علاوه بر اینکه سرامیک ها دارای طول عمر نسبتا بالایی هم هستند.

اگر سری به بازار کاشی و سرامیک بزنید می بینید که تنوع بسیار بالای این محصولات شما را برای انتخاب مردد می کند، پس با ما همراه باشید تا بتوانید در این دنیای پر از طرح و نقش انتخاب مناسب تری داشته باشید.

سرامیک های ساختمانی از نظر کیفیت به سه دسته تقسیم می شوند. درجه یک، دو و سه. سرامیک درجه یک از نظر مقاومت و استحکام در رتبه اول قرار می گیرد.

سرامیک هایی که برای کف مورد استفاده قرار می گیرند با سرامیک های دیوار تفاوت اساسی دارند، مسلما سرامیک های کف به دلیل اینکه در زمین قرار می گیرند باید توانایی تحمل وزن بیشتری هم داشته باشند.

سرامیک به دو حالت لعاب دار و بدون لعاب تولید می شوند که هر کدام کارایی خاص خود را دارند.با توجه به تحقیقات صورت گرفته از سرامیک های لعاب دار بیشتر برای محیط هایی مثل حمام و سرویس های بهداشتی استفاده می کنند. اکثر افراد برای پوشش کف ساختمان دکوراسیون سنتی را می پسندند و بیشتر از فرش برای پوشش استفاده می کنند.

اما امروزه با توجه به تغییر سبک زندگی مردم و مد شدن دکوراسیون های اروپایی اکثرا برای کفپوش از سرامیک استفاده می کنند. هر دو این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و نمی توان گفت کدامیک نسبت به دیگری برتری دارد.

مواد اولیه و مهم به کار رفته در تولید سرامیک و کاشی، خاک رس است.کشور ما هم با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد، دارای خاک های بسیار مرغوب برای تولید کاشی و سرامیک می باشد. از جمله شهرهای کویری مثل یزد و کرمان و اصفهان مهم ترین کارخانه های تولید سرامیک را دارا هستند.

صادرات کاشی و سرامیک جزء یکی از تولیدات ارز آور کشور محسوب می شود و در دسته صادرات غیر نفتی قرار می گیرد. با توجه به تولیدات بالا معمولا قیمت های به صرفه ای دارد. قیمت گذاری هم بستگی به متراژ ساختمان دارد. سرامیک ها هم بیشتر به صورت مکعب مربع هستند و به صورت عددی فروخته می شوند.

20مدل سرامیک کف پذیرایی

20مدل سرامیک کف پذیرایی برای کف پذیرایی مدل های مختلفی در بازار موجود است. بیشتر سرامیک هایی که در پذیرایی استفاده می شود رنگ های سفید و روشن است که هم نور را بیشتر انعکاس می دهد و هم اینکه با توجه به رنگ های روشنی که دارد در روحیه و آرامش افراد هم موثر است.

از جمله این رنگ های پر طرفدار می توان از مشکی، خاکستری، یشمی و قهوه ای نام برد. سرامیک هایی که رنگ تیره دارند گرد و غبار موجود در محیط را کمتر نشان می دهند. از رنگ های تیره بیشتر برای محیط کار استفاده می کنند.

هر کس بر حسب سلیقه می تواند سرامیک کدر و یا درخشان را انتخاب کند. سرامیک براق و درخشان هم نور را بیشتر انعکاس می دهند و هم باعث می شود محیط اتاق دلباز تر نشان داده شود. این نوع سرامیک های اکثرا لیز هستند و بیشتر برای مکان هایی مثل هتل ها و آرایشگاه ها استفاده می کنند.

سرامیک هایی که در کف پذیرایی استفاده می شود به سه دسته پرسلانی، موزاییکی و گرانیتی تقسیم بندی می شوند. در واقع سرامیک های پرسلانی همان سرامیک های معمولی هستند ولی با این تفاوت که چون در دماهای بسیار بالا پخته می شوند، دارای استحکام بیشتری می باشند.

سرامیک گرانیتی که بیشتر دارای رنگ های روشن هستند و رنگ هایی تیره تر به صورت هاله بر روی آن پاشیده شده است که زیبایی آنها را دو چندان می کند. سرامیک های موزاییکی هم در اشکال مربع، مستطیل، شش گوش و لوزی تولید می شوند.

سرامیک های موزاییکی را هم با لعاب پوشش می دهند که باعث مقاومت بیشتری است. البته سرامیک های موزاییکی بدون لعاب هم وجود دارند.

راهنمای خرید سرامیک کف پذیرایی

راهنمای خرید سرامیک کف پذیرایی خرید کاشی و سرامیک یک کار مهم و تخصصی است که تا سال ها در نما و ظاهر ساختمان می ماند پس بهتر است با یک بار هزینه و انتخاب آگاهانه تا سالها از تعمیر و تعویض سرامیک منزل در امان باشید.

در هنگام خرید سرامیک کف پذیرایی توجه به یک سری نکات ضروری است. در ابتدا باید متراژ محل مورد نظر را به طور دقیق اندازه گیری کرد و به نسبت آن سرامیک را تهیه کرد. برای این کار بهتر است با یک استادکار ماهر مشورت کنید.

در مرحله بعد باید متناسب با مکان سرامیک را انتخاب کرد. اگر مکان شلوغ و دارای رفت و آمد زیادی باشد باید از سرامیک هایی با مقاومت و استحکام بیشتری استفاده کرد. سرامیک های نازک و ضعیف پس ازمدتی استفاده دچار ترک خوردگی می شوند. برای محیط داخل خانه و پذیرایی هم باید از سرامیک های طریف تر و با ضخامت کمتر استفاده کرد.

مورد بعدی توجه به نوع دکوراسیون منزل است، رنگ سرامیک ها باید به گونه ای انتخاب شود که با محیط منزل هماهنگی داشته باشد. سایزی که برای سرامیک های کف در نظر گرفته می شود بزرگ هستند و اکثرا به صورت مربعی تولید می شوند.

البته همیشه هم این موضوع صدق نمی کند برحسب سلیقه می توان ابعاد کوچکتری را هم برای کف انتخاب کرد. حمل و نقل سرامیک هم بسیار مهم است، بهتر است از فروشگاه هایی که دارای ارسال رایگان هستند خرید کنید.