کاربرد فلدسپات سدیک در صنعت سرامیک و سنگ سازی به همراه آنالیز ان

یکی از سنگهای معدنی بسیار پر کاربرد، فلدسپاتها می باشند که کاربرد فلدسپات سدیک در صنعت، از انواع دیگر آن بیشتر است.

کاربرد فلدسپات سدیک در صنعت سرامیک و سنگ سازی به همراه آنالیز ان

کاربرد فلدسپات سدیک

کاربرد فلدسپات سدیک یکی از انواع کانیهای سنگهای آذرین فلدسپاتها می باشد به طور کلی فلدسپاتها از سیلیکات آلومینیوم و سه نوع ترکیبب معدنی چون پتاسیم، سدیم و کلسیم تشکیل شده است، فلدسپات سدیک ترکیبی از سدیم است که بیشترین کاربرد در صنعت دارد، میزان خرید فلدسپات سدیک با تناژهای گوناگون بسیار بالاست که کاربرد آن در صنایع شیشه سازی و لعاب بسیار ویژه است.

همان طور که در بالا به آن اشاره شده است، فلدسپات سدیک یکی از انواع فلدسپاتها است که مصرف بالای آن در صنعت باعث افزایش خرید آن نیز شده است، فلدسپاتها به طور کلی نوعی کانی از سنگهای آذرین هستند که از ترکیب سیلیکات آلومینیوم همراه با املاحی چون سدیم و کلسیم و پتاسیم تشکیل شده اند، به فلدسپات سیلیکات آلومینیوم با سدیم، فلدسپات سدیک و به نوعهای دیگر که با کلسیم و پتاسیم ترکیب شوند، فلدسپات کلسیت و فلدسپات پتاسیک گویند.

اما به طور ویژه دمای ذوب این سه نوع فلدسپات با یکدیگر متفاوت است دمای ذوب فلدسپات سدیک به دلیل پایین بودن آن نسبت به دیگر فلدسپاتها در صنایع تولید انواع البسه و پارچه و شیشه سازی بیشترین کاربرد را دارد، در نظر داشته باشید فلدسپات پتاسیک بیشترین دمای ذوب را دارد که از این جهت در تولید کاشی و انواع سرامیک که همواره کیفیت بالا و سختی مناسب دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

فلدسپات ها از جمله محصولات بسیار پر طرفدار است که کیفیت آن مورد رضایت همگان قرار گرفته است و توانسته است انتخاب ارجح افراد باشد، باید گفت فلدسپات ها ماده ای است از تیره رس ها، که در اصل باید گفت کانی متورم شده ای است که به شکل رس ریز مشاهده می گردد.

البته فلدسپات را در طب سنتی خاک کاشی می نامند این محصول مورد استفاده خاک های کلوئیدی آلی است که در آن رگه های بنتون کرتاسه در کنار رودخانه سنگی و قلعه بنتون ترکیب شده اند دیده می شود.

بیشتر فلدسپات ها حاصل هوازدگی و دگرسانی های آتشفشانی است که پایه آن آب می باشد و سنگ اولیه آن سنگ بازیک می باشد.

باید گفت فلدسپات در صنعت فولاد سازی بسیار کار بردی است و همچنین استفاده آن را در مصرف های درمانی را نمی توان نادیده گرفت.

از جمله مصارف درمان آن می توان به رفع مشکل آلرژی و پوستی، تامین نمودن منابع معدنی بدن، کمک به بدن در مواقع اسهال و رفع مسمومیت های دستگاه گوارش و نیز در تأمین بهداشت دندان و دهان اشاره نمود.

برای آگاهی از مشخصات فلدسپات باید به شکل ظاهری آن ها توجه شود تا بتوانید برای یک محصول با کیفیت بالا و محصولی با کیفیت پایین تمایز قایل شوید لذا با ادامه مطالب همراه گردید.

باید گفت فلدسپات از دولایه که چهار وجهی شکل است به علاوه یک لایه که هشت وجه دارد تشکیل شده است که دارای نمای خاصی می باشد.

ظاهر قسمت چهار وجهی آن با قسمت هشت وجهی آن متفاوت است و در قسمت هشت وجهی ظاهری چرب مانند دارد.

البته این نکته هم باید در نظر گرفت که چرب بودن آن پیوند ضعیف کووالانسی است که در اثر لمس، ظاهر آن چرب مانند به نظر می اید.

برای خرید فلدسپات بهتر است نکاتی را پیرامون خرید خود بدانید تا انتخاب بهتری در خرید خود داشته باشید.

اولین نکته که راه تشخیص اصلی فلدسپات با کیفیت است رنگ آن است که اگر رنگ آن سفید باشد نشانگر مرغوبیت کالاست که برای مصارف گسترده ای از آن استفاده می شود، لذا هنگام خرید به رنگ محصول دقت کنید.

با توجه به اینکه این خاک صنعتی در بسته بندی هایی با حجم متفاوت توزیع می شوند لذا دقت کنید که حجم کیسه با خاک مورد نیاز شما تناسب داشته باشد.

از خرید خاک های فله و بی نشان که تولید کننده آن تعهدی در برابر محصول خود ندارد خودداری کنید و این محصول را با نشان استاندارد و در بسته بندی های مناسب خاک تهیه کنید.

با توجه به نکته بالا چند ترکیبی فلدسپات ها در طبیعت به چشم می خورد، از جمله فلدسپات کلسیم که با فرمول caAl2 شناخته می شود، این ترکیب از مهم ترین ترکیبات فلدسپاتها با عنصر اصلی کلسیم می باشد.

یک نوع دیگر از فلدسپات ها، فلدسپات گرانیت می باشد که اغلب در کارخانه های فراوری با نوعهای مختلف فلدسپات و گرانیت ترکیب شده و ماده سختی به همین نام به وجود می آید که اغلب در صنایع مختلف کاربرد دارد.

فلدسپات در واقع یک ماده معدنی با ظاهری نسبتا سخت و رنگ سفید طوسی و حفره های ریز می باشد که اغلب همانند کانیها از سفتی و سختی زیادی برخوردار است، این ماده معدنی که با عنوان آهک معدنی از آن یاد می شود، اغلب به صورت سنگهایی با قطرهای متفاوت در کارخانه های فراوری تولید و بسته بندی شده به بازار فروش وارد می شود.

این مواد معدنی به صورت کلوخه فلدسپات معدنی در معادن نزدیک ذخایر نفتی یافت می شوند، که می توان گفت، کلوخه معدنی در اثر فعل و انفعالات و فشار سنگهای پوسته زمین به مایع نفت، به صورت جامد یا همان سنگ آذرین درآمده است.

فلدسپات با خاصیت خود می تواند محلول انواع روغنهای شیمیایی نیز باشد، این بدان معنی است که پودر پوکه معدنی توانایی ترکیب شدن با محلولهای روغنی نیز دارد،‌ رنگ فلدسپات معدنی اغلب به صورت سفید می باشد ولی در اکثر موارد رنگ آن طوسی تیره می باشد.

یکی از نکته های مهم در فلدسپات معدنی عدم ترکیب آن با الکل و آب می باشد، که با توجه به حلالیت آن در محلولهای روغنی چون کلر نکته‌ی قابل تاملی است، دمای ذوب فلدسپات بین ۱۳۵ درجه سانتی گراد تا ۲۰۵ درجه سانتی گراد متغیر است و این تفاوت دمای ذوب، ناشی از میزان ناخالصی و ترکیبات اضافی در آن است.

همواره کیفیت در انواع مصالح معدنی چون فلدسپات معدنی حرف اول را می زند، زیرا این ترکیبات بیشترین کاربردش در صنایع می باشد که کیفیت پایین و خلوص کم آن بدون شک در استفاده از صنایع مختلف آن کارایی لازم را نخواهد داشت، و کاربرد نهایی و مورد انتظار را نخواهد داشت.

مجموعه ما نیز یکی از مراکز فروش معتبر در زمینه انواع سنگ و کانیهای معدنی چون فلدسپات سدیک است که تمام محصولات فروشی این مرکز دارای برند معتبر و شناخته شده در کشور و کل جهان است که از اصالت کالا و ضمانتهای پس از فروش نیز برخوردار است، شما خریداران محترم می توانید برای خرید انواع فلدسپات چون فلدسپات سدیک از طریق سایت فروش و پر کردن فرمهای بخش لینک خرید، با کارشناسان بخش فروش، با ما در ارتباط باشید تا در کمترین زمان ممکن با شما تماس گرفته شود.