سرامیک اسلب ایرانی تولید شده با بهترین مواد تشکیل دهنده

ترکیبات سرامیک اسلب ایرانی با استفاده از بهترین مواد معدنی طبیعی در دسترس بومی و ضایعات جامد صنعتی به عنوان مواد خام مورد مطالعه قرار گرفته است.

سرامیک اسلب ایرانی تولید شده با بهترین مواد تشکیل دهنده

سرامیک اسلب ایرانی

سرامیک اسلب ایرانی با وجود تحریم های متعدد، ایران واقع در غرب آسیا یکی از ده تولید کننده و صادرکننده کاشی و سرامیک در جهان است، در سال 2022، بیش از 170 میلیون متر مربع کاشی به بسیاری از کشورها صادر کرد.

با این حساب، اطلاع از بازار آن بسیار مهم است و می تواند برای معامله گران کاشی بسیار مفید باشد، این مقاله به تحلیل بازار کاشی ایران از جنبه های مختلف می پردازد، همه‌گیری COVID-19 تأثیر قابل‌توجهی بر این صنعت حساس به چرخه که در حال ساخت است، داشت.

این امر مستقیماً بر استفاده از کاشی و سرامیک در ساختمان تأثیر گذاشت، این اپیدمی تأثیر مخربی بر تقاضا و تولید سرامیک اسلب در ایران داشت، بازار کاشی و سرامیک در ایران در نتیجه افزایش فعالیت ساختمانی و افزایش درآمدهای صادراتی به سرعت در حال گسترش است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایران در هشت ماه منتهی به 30 آبان 1398، 265 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.5 درصد رشد داشته است.

ظرفیت تولید این بخش حدود 700 میلیون متر مربع در سال است، آمار انجمن تولیدکنندگان سرامیک ایران حاکی از وجود 147 کارخانه سرامیک اسلب در ایران است که تولید سالانه آنها حدود 300 تا 400 میلیون متر مربع است.

علیرغم اینکه بخش تولید کاشی و سرامیک کشور در حال حاضر با مواد اولیه قابل توجهی مواجه نیست، کمبودها زمانی که تولید داخلی کمتر بود، یکی از دسته بندی های اصلی محصولات، لعاب سرامیکی، به شدت وارد می شد.

حدود 60 تا 70 درصد قیمت تولید کاشی و سرامیک، لعاب سرامیک است، بازار کاشی و سرامیک کشور به لطف انرژی، مواد خام و منابع ارزان و فراوان و همچنین دانش محلی به طور پیوسته گسترش یافت، عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، گرجستان، امارات متحده عربی، تاجیکستان، ارمنستان،

ماسه، مواد آلی و خاک رس مواد اصلی کاشی های سرامیکی هستند که قبل از سوزاندن در کوره به شکل قالب در می آیند، کاشی و سرامیک در مقایسه با سایر مصالح کفپوش، مقرون به صرفه، ماندگار و مقاوم در برابر آتش، آب، رطوبت و دما هستند.

بازار کاشی و سرامیک در ایران بر حسب محصول (مانند محصولات لعابدار، چینی، بدون خش و غیره)، کاربرد (مانند کاشی کف، کاشی دیوار و موارد دیگر)، نوع ساخت (مثل نو) به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود.

پیش بینی می شود طرح ملی مسکن که توسط وزارت راه و شهرسازی راه اندازی شده است، محرک اصلی بازار کاشی و سرامیک جدید در ایران باشد، طبق برنامه ریزی های انجام شده طی دو سال آینده 400 هزار واحد مسکونی ساخته خواهد شد.

روند ثبت نام برنامه تحت حمایت دولت در استان های قم، همدان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و زنجان در آبان ماه 1398 افتتاح شد. از پایان سال 2019 تا ابتدای سال 2023، توسعه تقریباً 180000 واحد مسکونی آغاز شده است، تولید کاشی و سرامیک در استان یزد در بالاترین حد خود قرار دارد.

طبق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایران برای هر نفر 10000 متر مربع کاشی و سرامیک تولید می کند، هدف ایران تولید 25000 متر مربع به ازای هر کارگر در چند سال آینده است که با برخی از بزرگترین کشورهای تولید کننده مانند اسپانیا و ایتالیا برابری می کند.

استان یزد با داشتن حدود 101 واحد تولید کاشی و سرامیک، پیشتاز تولید کشور است، اصفهان با 21 واحد در رتبه دوم و خراسان رضوی با 14 واحد در رتبه سوم قرار دارند. برای تحقق هدف خود برای کاهش فاصله واحدهای تولیدی استان یزد با منطقه اصفهان، ملت بر ارتقای زیرساخت های فعلی خود تمرکز کرده است.

بازار کاشی و سرامیک در ایران نسبتاً پراکنده است، بخش کاشی و سرامیک ایران به طور متعادل در حال گسترش است تا هم تقاضای داخلی و هم فرصت‌های صادراتی بالقوه را برآورده کند، توسعه فناوری های جدید امکان استفاده از نیروی کار را برای افزایش ظرفیت کلی تولید مواد خام تولید انبوه فراهم کرد.

قیمت عمده کاشی همیشه در حال تغییر است و شما هرگز نمی توانید از ابتدای راه اندازی یک محصول را قیمت گذاری کنید، زیرا قطعاً بسته به شرایط امکان ارزان شدن قیمت و همچنین افزایش آن وجود دارد.

اما همیشه می توان گفت که داشتن قیمت واقعی و منصفانه یکی از اصول و نیازهای اساسی یک تجارت خوب است، بسته به شرایطی که در مذاکره با شما توافق می کنیم، سعی می کنیم به صرفه ترین قیمت را در اختیار شما قرار دهیم تا معاملات ما دو طرفه و مستمر باشد.

بنابراین بسته به محل و نحوه دریافت بار و همچنین حجم بار سفارشی شما و البته زمان تحویل و پرداخت، قیمت ما متفاوت و متغیر است، این تغییر قیمت باعث ایجاد انصاف بیشتر در معامله و همچنین امکان بهتر معامله برای طرفین می شود.

اما سرامیک های ما در اندازه های کوچک کاشی و سرامیک و اسلب چینی تولید می شوند، هر کدام از این انواع در طرح ها، رنگ ها و جنس های مختلفی تولید می شوند. صد در صد این تغییرات بر قیمت نهایی محصول تاثیر می گذارد، در نهایت، محدوده قیمت ما برای کاشی و سرامیک 5 تا 25 دلار آمریکا برای هر متر است.

از طریق این سایت می توانید برای مشاوره در زمینه های مختلف به راحتی با مشاوران ما تماس بگیرید تا بتوانید محصول خوب و مناسب برای کسب و کار و مصرف خود را بیابید، خرید کالایی مانند سرامیک به صورت عمده از بازار آنلاین ممکن است منطقی و قابل اعتماد به نظر نرسد.

اما انواع سرامیک و کاشی و اسلب را در طرح ها و رنگ های مختلف با اندازه ها و برش های مختلف می توانید ببینید، هر یک از شرکت های ما کاتالوگ محصولات خود را در اختیار شما قرار می دهند که در آن می توانید با جزئیات و مشخصات محصولات ما آشنا شوید.

مشاوران ما همیشه آماده پاسخگویی آنلاین به سوالات آنلاین شما در مورد کالا هستند، همچنین می توانید ناظران خود را برای بررسی کیفیت و مراحل تولید و تحویل کالا به کارخانه های ما بفرستید یا برای عقد قرارداد به شرکت ما مراجعه کنید.

این روزها، بازارهای اینترنتی با ثبت برند و وب سایت و اعتبارسنجی اینترنتی نقش مهمی در بازار بین المللی ایفا کرده اند، شرکت ما به عنوان یکی از این بازارهای اینترنتی سعی در ارائه بهترین و سریع ترین خدمات آنلاین دارد.

استفاده از بازارهای آنلاین به شما در صرفه جویی در زمان و هزینه کمک می کند، ممکن است برای شما دشوار باشد که شخصاً از محل تولید بازدید کنید و مستقیماً از آنها خرید کنید.