عرضه مستقیم کاشی پارکتی با کیفیت در بازارهای داخلی

کاشی پارکتی کف اتاق یکی از پر مصرف ترین مصالح ساختمانی در ساخت و سازهای مدرن به شمار می آید. این محصول در ابعاد مختلف و در طرح ها و مدل های متنوعی به بازار فروش ارائه می شود. سرامیک کف اتاق طرح پارکت از پر فروش ترین طرح های سرامیک است که طرفداران زیادی دارد. خریداران این نمونه سرامیک برای خرید ارزان قیمت این محصول می توانند از عرضه کنندگان مستقیم سرامیک خرید خود را انجام دهند.

به دلیل مزیت های فراوان سرامیک کف اتاق طرح های مختلف این محصول به سرعت جایگزین سایر کف پوش ها قرار گرفت. از مزایای سرامیک می توان به مقاومت و دوام این محصول اشاره کرد. جذب پایین آب و شستشوی آسان این محصول از مهمترین ویژگی های سرامیک کف اتاق به شمار می آید. سرامیک به صورت لعاب دار و بدون لعاب توسط کارخانجات متعدد با کیفیت ها و طراحی های بسیار متنوع تولید می شود. از لحاظ کیفیت سرامیک به درجه یک، دو و سه تقسیم بندی می شود. طبیعی است که به دلیل تنوع طرح و مدل همچنین درجه بندی کیفیت قیمت این محصول در بازار فروش متفاوت است. تنوع طرح و مدل در سرامیک سبب شده است طراحان و معماران ساخت و ساز به راحتی بتوانند محصول مورد نظر را با سایر مصالح ساختمانی ست و هماهنگ کنند

مجموعه خانه سنگ و کاشی شما را به خرید بهترین محصولات سنگ و کاشی

سرامیک کف اتاق یا پشت کابینت یکی از پر مصرف ترین مصالح ساختمانی در ساخت و سازهای مدرن به شمار می آید. این محصول در ابعاد مختلف و در طرح ها و مدل های متنوعی به بازار فروش ارائه می شود. سرامیک کف اتاق طرح پارکت از پر فروش ترین طرح های سرامیک است که طرفداران زیادی دارد. خریداران این نمونه سرامیک برای خرید ارزان قیمت این محصول می توانند از عرضه کنندگان مستقیم سرامیک خرید خود را انجام دهند.

نکات مهم دررباره سرامیک کف اتاق

به دلیل مزیت های فراوان سرامیک کف اتاق طرح های مختلف این محصول به سرعت جایگزین سایر کف پوش ها قرار گرفت.

از مزایای سرامیک می توان به مقاومت و دوام این محصول اشاره کرد. جذب پایین آب و شستشوی آسان این محصول از مهمترین ویژگی های سرامیک کف اتاق به شمار می آید.

سرامیک به صورت لعاب دار و بدون لعاب توسط کارخانجات متعدد با کیفیت ها و طراحی های ورنگ های متفاوت سفید مشکی سبز آبی و غیره ….. بسیار متنوع تولید می شود.

از لحاظ کیفیت سرامیک به درجه یک، دو و سه تقسیم بندی می شود. طبیعی است که به دلیل تنوع طرح و مدل همچنین درجه بندی کیفیت قیمت این محصول در بازار فروش متفاوت است.

تنوع طرح و مدل در سرامیک سبب شده است طراحان و معماران ساخت و ساز به راحتی بتوانند محصول مورد نظر را با سایر مصالح ساختمانی ست و هماهنگ کنند.

پخش انواع سرامیک کف اتاق

در کشور ما برندهای متعددی در زمینه تولید سرامیک فعالیت می کنند. هدف اصلی از تولید داخلی این محصول، تامین نیاز بازار داخلی و جلوگیری از واردات سرامیک کف اتاق است. سرامیک تولید شده در کشورمان از نظر کیفیت قابل رقابت با نمونه های خارجی است

به همین منظور شرکت های تولید کننده سرامیک سعی می کنند شرایط خرید این محصول را یرای خریداران عمده آسان نمایند.

در همین راستا پخش و توزیع سرامیک کف اتاق را در اختیار نمایندگی های فروش خود در سراسر کشور قرار داده اند. این مراکز به نمایندگی از تولید کنندگان، سرامیک را به قیمت تولیدی کارخانه در اختیار خریداران قرار می دهند.

در واقع تولید کنندگان با پایین آوردن قیمت ها، مشتریان بیشتری را جذب کرده و با فروش بیشتر به سود نهایی خواهند رسید.

پخش انواع سرامیک به صورت عرضه مستقیم سبب می شود که واسطه ها دیگر جایی در بازار خرید و فروش سرامیک نداشته باشند.

سفارش سرامیک کف اتاق از طریق برخی فروشگاه های اینترنتی نیز بسیار آسان و مقرون به صرفه خواهد بود.

این فروشگاه ها با خذف هزینه های حمل و نقل و سایر هزینه های جانبی شرایط خریدی آسان را با قیمتی ارزان تر از سایر بازارهای فروش برای مشتریان خود فراهم می کنند.

این محصول در بازارهای سراسر کشور به صورت مستقیم عرضه میشود که از نظر کیفیت بسیار عالی هستش و مورد توجه بسیاری از فروشندگان داخلی قرار گرفته است.

عرضه مستقیم کاشی پارکتی با کیفیت در بازارهای داخلی

ویژگی مطلوب کاشی درجه یک

ویژگی مطلوب کاشی درجه یک کاشی خوب چه ویژگی های دارد؟

در انتخاب کاشی باید به چه چیزهایی توجه کنید؟ کاشی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ کاشی مناسب حمام و دستشویی کدام است؟ چرا دیوار ها با وجود کاشی نم می دهد؟ سرامیک چه فرقی با کاشی دارد؟ چه کاشی بخریم که لیز نخورد؟ اگر شما در حال خواندن این مقاله هستید به احتمال خیلی زیاد قصد خرید کاشی یا سرامیک برای خانه یا محل کار خود دارید و مایلید قبل از خرید، بیشتر در مورد کاشی بدانید. ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که به نکاتی توجه کنید که افراد اصولاً بعد از خرید و نصب و استفاده از کاشی متوجه آن می شوند. یعنی زمانی که کار از کار گذشته و تنها کاری که می شود انجام داد این است که تصمیم بگیرند دفعه ی بعد که خواستند اقدام به خرید کاشی کنند اول کمی مطالعه کنند.

معیارهای خرید کاشی و سرامیک چیست؟ برای انتخاب کاشی بیشتر افراد به دنبال زیبایی هستند بخصوص خانم ها که همیشه به فکر ست کردن و هماهنگی و هارمونی کاشی و سرامیک با سایر چیدمان خانه هستند. در اینجاست که نقش آقایان پررنگ می شود و باید به نکاتی غیر از زیبایی توجه کنند تا بتوانند یک کاشی خوب انتخاب کنند که عبارتند از: مقاومت فیزیکی کاشی، میزان جذب آب و رطوبت در کاشی، میزان لیز بودن کاشی، ابعاد آن کاشی ومیزان سائیدگی، میزان مقاومت کاشی در برابر سرما و گرما. این ها معیارهایی است که با آگاهی از آن می توان یک انتخاب قابل قبول داشت. مقاومت فیزیکی کاشی کاشی هایی که برای کف و دیوار استفاده می شود تفاوت های زیادی با هم دارند. کاشی کف باید بسیار محکمتر از کاشی دیوار باشد چون روی آن راه می رویم و همچنین تعداد زیادی وسیله روی آن ها قرار می گیرد بنابراین باید طوری انتخاب شود مقاومت بالایی داشته باشد. به همین دلیل هنگام خرید توجه کنید که کاشی کف یا سرامیک را درجه ۱ یا حداکثر ۲ بخرید. ولی برای کاشی های دیوار که نیاز به مقاومت بالا ندارند می توان درجه ۳ و ۴ نیز تهیه کرد. میزان جذب آب توسط کاشی و سرامیک میزان جذب آب از مهمترین ویژگی هایی کاشی خوب است که حتماً باید به آن توجه ویژه داشته باشید. کاشی های از نظر میزان جذب آب به چند دسته تقسیم می شوند. کاشی هایی که جذب آب بالای ۷% وزن خود را دارند. کاشی هایی که جذب آب حدود تا ۳% تا ۷% وزن خود را دارند. کاشی هایی که جذب آب ۰٫۵% تا ۳% دارند. کاشی هایی که زیر ۰٫۵% جذب دارند. خب با دسته بندی بالا حتماً به راحتی می فهمید که کدام کاشی را برای حمام و دستشویی انتخاب کنید و کدام را برای پذیرایی. گزینه ۴ بهترین انتخاب برای حمام ودستشویی و کف راه پله است که بیشتر این کاشی ها، کاشی های شیشه ای یا شفاف هستند که جدیداً استفاده از آن ها هم به لحاظ کیفیت و هم زیبایی بسیار پرطرفدار شده است. قابل ذکر است که به این ظریب جذب آب W.A می گویند و این اطلاعات روی کارتن سرامیکی که خریداری می کنیم موجود است. چرا روی کاشی لیز می خوریم؟ شاید باور نکنید که میزان لیز خوردن روی کاشی یک ضریب است که هنگام ساخت هم در نظر گرفته می شود. خانم های عزیز توجه کنید که این مورد به شما هم مربوط می شود چون ممکن است به دلیل انتخاب نادرست مدام در خانه لیز بخوردید. اما تشخیص میزان لیز بودن کاشی یک ضریب دارد با عنوان COF. هر چه ضریب COF بالاتر باشد میزان اصطکاک بیشتر و لیز خوردن کمتر است. برای کف پوش خانه بهتر از ۵۰ تا ۶۰ را انتخاب کنیم و برای محل کار و ساختمان های اداری ۶۰ به بالا مناسب تر است. کاشی خوب کاشی است که میزان لیز خوردگی در آن کم باشد. میزان مقاومت کاشی در سرما و گرما اگر سرامیک را برای کف محیط بیرون از خانه یا در واقع محوطه خریداری می کنیم باید انتخابی داشته باشیم که در برابر برف و باران و آفتاب و سرما و گرما مقاوم باشد. چون اگر سرامیک کف نتواند با عوامل محیطی سازگار باشد به زودی ترک خورده و می شکند و هم هزینه های انجام شده به هدر می رود و هم نمای ناخوشایندی به آن می دهد. میزان سائیدگی در سرامیک های کف میزان ساییدگی نیز بسیار مهم است چون غالباً برای کاشی و سرامیک هزینه های زیادی تقبل می شود. علاوه بر هزینه خرید خود سرامیک باید مبلغ زیادی هم برای نصاب آن کنار بگذاریم. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید به میزان سائیدگی کف پوش نیز توجه کنیم که در اثر رفت و آمد رنگ آن تغییر نکند و لایه ی رویی آن که براق است از بین نرود.

عوامل موثر بر کیفیت انواع کاشی

:

در مقاله حاضرتاثير عوامل مختلف بر روي كيفيت لعاب مصرفي در توليد كاشي كف ديوار، با به كارگيري دو روش طراحي آزمايش فاكتوريل و تاگوچي، مورد بررسي قرار گرفته است. با توجه به صنعتي بودن پروژه، انگوب و بدنه پخته (بيسكوييت) خام كاشي ديواركف از يكي از كارخانجات داخلي تهيه شده و سپس لعاب مناسب در شرايط مختلف از نظر اندازه ذرات دوغاب، ميزان افزودني، دما و زمان پخت تحت عمليات حرارتي مناسب قرار گرفتند. و سپس نمونه ها تحت برخي آزمايش هاي كنترل كيفيت متداول در صنعت كاشي كف ديوار نظير شوك حرارتي، اتوكلاو، لك پذيري و آزمايش سختي مطابق با استانداردهاي ملي ايران قرار گرفتند. با مطالعه تغييرات عوامل تاثير گذار بر كيفيت لعاب به دست آمده مشخص شد كه در محدوده مورد بررسي آزمايشات و با روش فاكتوريل بهترين نمونه لعاب داراي بيشترين اندازه ذره، بيشترين درصد افزودني، كمترين دما و كمترين زمان مطابق با استاندارد كاشي كف مي باشد و در روش تاگوچي، نمونه اي با بيشترين اندازه ذره، بيشترين درصد افزودني، بيشترين دما و بيشترين بيشترين زمان به عنوان نمونه تهيه شده در شرايط بهينه معرفي مي شود. در اين راستا، از آنجا كه در صنعت هدف رسيدن به حداقل زمان توليد و كاهش هزينه توليد، مي باشد. در نتيجه نمونه اي با بيشترين اندازه ذره، بيشترين درصد افزودني، كمترين بيشترين دما و كمترين زمان به عنوان مناسب ترين نمونه صنعتي پيشنهاد ميشود

کاشی دارای مدل های بسیار زیبا و گوناگون می باشد که در ساختمان از مصرف بالایی برخوردار شده است. کیفیت بسیار بالایی دارد که عوامل موثر بر آن در ادامه بیان شده است. تولید کاشی ارزان با بهترین کیفیت توسط بهترین برندهای داخلی صورت می گیرد و به عرضه عمده آن در داخل و خارج از کشور پرداخته می شود.

یکی از عوامل موثر بر کیفیت انواع کاشی میزان تخلخل آن می باشد. هر چه میزان تخلخل کاشی کم باشد رطوبت را به خود جذب نمی کند و مرغوبیت بالای آن را نشان می دهد. در نتیجه می توان در محیط هایی که در معرض مداوم رطوبت هستند مانند سرویس بداشتی و حمام به استفاده از آن پرداخت. در سطح آن از لعاب شیشه ای استفاده شده که علاوه بر ظرافت و زیبایی خاص خود در برابر هر گونه خراش و ضربه مقاوم می باشد. همچنین از بافت مستحکم برخوردار بوده و با فشار و یا خمش دچار آسیب نمی شود. دارای رنگ ثابت است که با تماس آب و یا تابش نور خورشید از بین نمی رود. کاشی های دارای نقش و نگارهای بسیار زیبا و منحصر به فرد می باشند و می توان در دکوراسیون کلاسیک نهایت استفاده را از آنها برد.

وظیفة واحد کنترل کیفیت نظارت و بررسی تمام بخش های موجود در کارخانه است . در گزینه های زیر کارهای کنترل کیفیت و بررسی بخش های موجود در کارخانه آمده است. 1- سنگ شکن: خوب هموژن شدن خاکها ،نرم شدن خاکها. 2- باکسفیدر: اندازه گیری دقیق جهت بارگیری دربالمیل ها و…. 3- بالمیل: ریخته شدن اندازه صحیح و آب و مواد و روانسازها. گرفتن یک نمونه بالمیل و اندازه گیری دقیق ویسکوزیته و دانسیته و رزید اندازه گیری ویسکوزیته ،دانسیته و رزید دوغاب داخل حوضچه بالمیل اندازه گیری ویسکوزیته و دانسیته و رزید حوضچه اسپری 4- اسپری: دانه بندی ،درصد رطوبت و دانسیته گرانول بیرون آمده ازاسپری گرفتن شرایط اسپری (دما، فشار پمپ، دمای خروجی ،سیلوی در حال بارگیری، تعداد نازل) گرفتن دانه بندی ،درصد رطوبت خاک درون سیلوی واحد تهیه بدنه. 5- پرس و درایر: دانه بندی و رصد رطوبت خاک درون سیلوی ذخیره پرس بررسی استحکام خام، ضخامت، پنتومتری و سطح و وزن کاشی بعد از پرس بررسی دمای درایر و استحکام خشک و ضخامت کاشی بعد از درایر 6- خط لعاب کاشی و سرامیک : بررسی وزن آب ، ویسکوزیته ، دانسیته لعاب و انگوب بررسی عیوب موجود در خط لعاب بررسی بغل ساب ها (بررسی برای مناسب بودن بغل ساب ها تا باعث عیب و لب پریدگی نشوند) بررسی کابین چسب (کمتر یا بیشتر خوردن چسب) در قسمت کابین چسب اگر چسب زیاد روی کاشی بخورد باعث می شود کاشی زیر شابلون بچسبد و اگر چسب کم بخورد باعث کندگی چاپ می شود) 7- کوره: ورودی کوره ( ضربه نخوردن به کاشی ها درروی خط، بررسی عیوب، چاپ نخوردگی ،لعاب خزیدگی، و ترک و گوشه پریدگی) خروجی کوره(استحکام پخت و جذب آب و همچنین بررسی عیوب و ردیابی آن) 8- بسته بندی: بررسی کاشی ها با نمونه(شاهد)و دادن کد ودرجه مورد نظر بررسی عیوب و همچنین نظارت بر درجه بندی نظارت بر دستگاه شیرینگ کنترل کیفیت کارخانه چگونه انجام میگیرد آیا کنترل کیفیت کاشی و سرامیک …… با کنترل کیفیت علمی مطابقت دارد؟ کنترل کیفیت در کارخانه کاشی و سرامیک سنگ شکن : در سنگ شکن عمل خرد کردن مواد اولیه که بصورت سنگهای درشت و کلوخ درشت می باشد صورت می گیرد . کنترل کیفی در این مرحله از نظر ابعاد، نمونه مواد بعد از سنگ شکن را کنترل می نماید. باکسفیدر : مواد بعد از سنگ شکن وارد این قسمت می شود. در اصل وظیفه باکسفیدر به دو قسمت تقسیم می شود : 1- باکسفیدر به عنوان محلی جهت ترکیب یک بارگیری با درصد انواع خاکها ( فرمول خاک ) می باشد. که عمل وزن نمودن هر نوع خاک با درصد معین شده را انجام می دهد. 2- بعد از بارگیری باکسفیدر ( یک بارگیری باکسفیدر جهت یک بارگیری بالمیل استفاده می شود ) باکسفیدر مواد را برای انتقال به بالمیل از طریق خروجی کف باکسفیدر که دارای خردکننده های میله ای مارپیچی است به قطعات کوچکتر در آورده و جهت انتقال به بالمیل این فرایند صورت می گیرد. کنترل کیفی در مرحله بارگیری باکسفیدر بر توزین انواع خاکها جهت بارگیری باکسفیدر نظارت خواهد کرد. بالمیل: ( واحد تهیه بدنه شامل: بالمیل- اسپری درایر- سنگ شکن و باکسفیدر می باشد.) بالمیل ها عمل تهیه دوغاب را در واحد تهیه بدنه بر عهده دارند- کنترل کیفیت کنترل فرآیند تولید دوغاب را از زمان بارگیری بالمیلها و اضافه نمودن آب و مواد روانساز و همچنین زمان چرخش بالمیل تا زمان تخلیه کنترل نموده و جهت کنترل دوغاب تهیه شده با نمونه برداری از دوغاب و انجام قسمتهای از قبیل: دانسیته دوغاب و ویسکوز دوغاب و مطابقت با معیارهای تعیین شده برای دوغاب مناسب، کنترل می نماید و دستور تخلیه بالمیل را به واحد مربوط صادر می نماید.(جدول شماره 1) اسپری درایر در تولید کاشی و سرامیک : کنترل فرآیند اسپری درایر با مراحل ذیل امکان پذیر می باشد: 1- کنترل فشار پمپهای اسپری درایرکه دوغاب را جهت اسپری کردن به داخل اسپری درایر انتقال می دهند. 2- کنترل دمای ورودی و خروجی اسپری درایر. 3- کنترل دانه بندی پودر تهیه شده در اسپری درایر و در مدت نیاز تغییر نازلهای لانسهای اسپری درایر جهت بدست آوردن دانه بندی مناسب پودر. 4- کنترل رطوبت پودر تولیدی. 5- کنترل فرآیند ذخیره سازی پودر و عمل هموژنیزه شدن پودر ( لازم به ذکر است چون فرآیند تولید پودر و دوغاب یک فرآیند به هم پیوسته است نیروی کنترل کیفی واحد پرس و تهیه بدنه همزمان و بطور برنامه ریزی شده و دقیق فرآیند فوق را کنترل می نماید و در عمل جداسازی بالمیل و یا اسپری درایر و یا باکسفیدر و…. امکان پذیر نمی باشد ( از نظر فرآیند کنترلی) پرس و کوره پخت بیسکوییت در تولید کاشی و سرامیک نفرات حاضر در واحد پرس، فاکتورهایی از قبیل ابعاد، ضخامت نمونه خام را کنترل کرده تا با ابعاد و اندازه های اعلام شده براساس استاندارد مطابقت داشته باشند. نفرات حاضر در پرس کنترل عملکرد پرس را از نظر میزان فشار وارده بر نمونه های خام- کثیفی سطح (آینه) و زیر نمونه های خام ( سبز)- کنترل لبه های نمونه تولیدی از نظر سالم بودن و کنترل وزن نمونه های خام و رطوبت نمونه های خام را انجام می دهند. کنترل فرآیند پخت بیسکوییت هم از وظایف کنترل کیفی واحد پرس می باشد که شرایط پخت از نظر دما و سیکل پخت را تحت کنترل دارند و کنترل نمونه های بیسکوییت از نظر پخت کامل بیسکوییت درصد تاب نمونه های بیسکوییت. کنترل کیفی پرس در آزمایشگاه فعالیتهای زیر را کنترل می نماید. 1- کنترل رطوبت نمونه های خام تولیدی- کنترل وزن نمونه های خام تولیدی- کنترل ابعاد و ضخامت- کنترل مقاومت نمونه های خام با دستگاههای مقاومت سنج- و همچنین کنترل بیسکوییت تولیدی از نظر ابعاد و مقاومت و ضخامت و تاب و همچنین کنترل درصد جذب آب بیسکوییت های تولیدی را بر عهده دارند. 2- یکی دیگر از وظایف کنترل کیفی واحد پرس کنترل کاشیهای لعاب خورده از نظر مقاومت و ابعاد و جذب آب و همچنین انجام آزمایشات دوره ای ( ماهیانه)شوک حرارتی ( انبساطی و انقباضی) کاشیهای لعاب خورده نیز می باشد. ( لازم به ذکر است که کنترل کیفی پرس کنترل تهیه و تولید پودر را هم بطور همزمان انجام می دهد) که در واحد تهیه بدنه فعالیت نیروی کنترل کیفی توضیح داده خواهد شد.

صفر تا صد تولید کاشی در ایران

صفر تا صد تولید کاشی در ایران از زمان های قدیم سرامیک به محصولی گفته می شد با استفاده از دوغاب آب و خاک که در یک محیط گرم و خشک قرار می گرفت و توسط حرارت آتش سخت میشد. اما تعریفی که امروزه برای سرامیک به کار می رود عبارت است از اشیاء جامدی مواد تشکیل دهنده آن، مواد معدنی غیر فلزی است و بوسیله حرارت سخت می شود. خب، تا اینجای کار به طور کلی با روند ساخته شدن سرامیک آشنا شدید. در ادامه قصد داریم که بیشتر در مورد جزئیات تولید کاشی و سرامیک در کارخانه ها صحبت کنیم

از نظر ساخت چند نوع سرامیک داریم؟ سرامیک ها به طور کلی به چهار دسته زیر تقسیم می شوند: فرآورده های سرامیکی ویژه و تکنیکی (مانند سرامیک ها و کاشی های ضد اسید) سرامیک های دیر گداز فرآورده های سرامیکی زمخت فرآورده های سرامیکی ظریف فراورده های سرامیکی که در این میان بیشترین استفاده را دارند، خود در دسته بندی های زیر تقسیم می شوند. ظروف خانگی سرامیکی سرامیک های بهداشتی ساختمانی کاشی ها عایق های الکتریکی و مقره ها دستگاه های مورد استفاده برای تولید سرامیک و کاشی در کارخانه های کاشی و سرامیک برای تولید محصولات خود از ابزارآلات پیشرفته مربوط به هر مرحله استفاده می کنند؛ این دستگاه ها به ترتیب استفاده در مراحل ساخت سرامیک عبارتند از: “سنگ شکن، باکسفیدر، بالمیلدوغاب و لعاب، اسپری درایر، دستگاه پرس، کوره های رولری و تونلی، خط لعاب و دکور زنی، دستگاه های مربوط به بسته بندی و درجه بندی” در ادامه مراحل تولید کاشی و سرامیک را برای شما توضیح می دهیم و شما را با این روند آشنا می کنیم. ; مراحل تولید سرامیک و کاشی در کارخانه

مرحله اول: آماده کردن مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت کاشی و سرامیک بدنه کاشی ها معمولا از خاک های مختلف که در شرایط مختلف و از معادن مختلف برداشت می شود. این کاشی و سرامیک ها خود بر اساس کاربرد و نقشی که دارند، از مواد اولیه متفاوتی ساخته می شوند که عبارتند از: مواد اولیه پلاستیک، پر کننده یا فیلر ها و کمک ذوب ها یا گداز آور ها. منظور از موارد اولیه پلاستیک همان خاصیت پلاستیسیته خاک رس است که به صورت زیر تعریف می شود: خاصیت پلاستیسیته خاصیتی است که به وسیله آن یک جسم می تواند در اثر فشار و ضربه حالت ارتجاعی داشته باشد و بدون شکستن، تغییر شکل دهد و بعد از رفع فشار یا ضربه دوباره به حالت اول خود باز گردد. یکی از ویژگی های خاک رس داشتن پلاستیسیته است. پر کننده ها یا فیلر ها به مواد غیر پلاستیک گفته می شود که دارای دما ذوب بالا و مقاومت شیمیایی بالایی می باشند و وظیفه آن ها این است که از تغییر شکل بدنه در زمان پخت و حرارت دهی جلوگیری کنند. همچنین این موارد کمک می کنند که لعاب با کیفیت بهتری با خود سرامیک پیوند برقرار کند. گداز آور ها موادی هستند که به دلیل کاهش نقطه ذوب بدنه یا هم لعاب، مصرف بالایی در سرامیک و کاشی سازی دارند. این مواد در زمان حرارت دادن ذوب می شوند و وقتی در حال سرد شدن هستند به حالت شیشه در می آیند. مهمترین گداز آور های بدنه که برای کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار می گیرد و مهم ترین گداز آور ها عبارتند از: اکسید های پتاسیم، سدیم، کلسیم و منیزیم که برای تامین آن ها باید از فلدسپات های سدیک، کلسیک و پتاسیک استفاده کرد. قسمت بعدی که در مرحله اول قرار می گیرد آماده سازی این مواد اولیه است که روند این کار ها به نوع مواد و اندازه آن ها بستگی دارد که در ادامه به صورت مختصر توضیح می دهیم: قدم اول آماده سازی خرد سازی مواد سخت و دانه درشت است که به وسیله یک سری سنگ شکن ها را به مواد ریز تری تبدیل می کنند. مرحله بعد آسیاب کردن است که برای این کار از آسیاب های گلوله استفاده می شود. در آسیاب علاوه بر مواد اولیه، کمی روان ساز مانند سیلیکات سدیم اضافه می کنند و این موضوع باعث می شود که کم کم در زمان آسیب کاری ملات نهایی تبدیل به یک دوغاب روان گردد. نکته ای که در این میان باید در نظر داشته باشید این است که در هر مرحله باید نظارت ها طبق استاندارد هایی انجام شود. مرحله دوم: آماده سازی پودر برای آماده ساختن پودر از دوغاب، باید از اسپری درایر یا همان خشک کن های افشان استفاده کرد. دوغابی که در آسیاب ها درست شده است در مخازن دوغاب ریخته می شود که این موضوع باعث یکدست شدن آن می شود، سپس پمپ هایی با فشار بالا دوغاب را به یک محفظه استوانه ای که اسپری درایر نام دارد می رسانند و آن دوغاب را در هوا اسپری می کنند، دوغاب در این محل با هوای گرم و خرارت برخورد می کند و در پایان پودری نرم روی نوار نقاله زیر این استوانه ریخته می شود. کیفیت این پودر به عواملی مانند: ” نوع نازل‌های پاشنده و تعداد و انداز سوراخ و آرایش آنها، نوع اسپری درایر، کیفیت پمپاژ و فشار پمپ، رطوبت پودر و دانه بندی پودر، ابعاد محفظه، کیفیت دوغاب و فرمول بدنه و خصوصاً پلاستیسیته آنها و دانسیته و وسیکوزیته و دانه بندی دوغاب، حرارت داخل محفظه، فشار داخل محفظه و میزان رطوبت محفظه، ثبات فشار گاز، ماندگاری پودر، استحکام پودر و هموژن بودن رطوبت آنها، جنس نازل‌ها و سایر اجزاء نازل” بستگی دارد. مرحله سوم: شکل دهی یا پرس کردن پودر این روش به این صورت است که مخلوط مواد اولیه که به صورت پودری با دانه بندی مناسب در آمده در حفره های قالب و تحت فشار قرار می گیرد و به این صورت شکل قالب را به خود می گیرد. در این شرایط رطوبت موجود در پودر باید حدود 5 درصد باشد. امروزه در صنایع تولید کاشی، پرس‌ های بسیار مدرن و با توانمندی‌ های بالا وجود دارد که حتی می ‌توانند طرح را در مرحله پرس کردن اعمال نمایند. مرحله چهارم: خشک کردن سرامیک و کاشی در زمان هایی قدیم خشک کردن در تونل ها طولانی انجام میشد و این کار تا چند روز طول می کشید، این در حالی ست که اگر شما از دستگاه های خشک کن مدرن استفاده کنید می توانید بعد از حدود 20 دقیقه سرامیک های خود را خشک کنید. همچنین خشک شدن به روش قدیمی باعث بروز مشکلاتی مانند ترک خوردگی و جای گذاشتن سرامیک ها و کاشی ها روی هم میشد که این موضوع حتی بعد از لعاب کاری جلوه کار را از بین می برد. البته این مشکلات با استفاده از دستگاه ها جدید حل شده است

مرحله پنجم: انجام لعاب کاری و اصلاحات ظاهری در کاشی های تک پخت مانند نمونه کاشی دیواری منوپروزا، کاشی های کف و پرسلان لعاب دارد بعد از خشک کاری کاشی، وارد مسیر آبی می شوند و سپس لعاب کاری آستری که به آن آنگوب نیز می گویند روی آنها اعمال می شود و سپس لعاب کاری توسط دستگاه های دیگر انجام شده و طرح های مورد نظر روی کاشی و سرامیک انجام می شود. البته گفتنی است که هر رنگ از چاپ باید توسط دستگاه مجزایی انجام شود که البته این موضوع به مواردی مانند طول خط تولید، خشک شدن کاشی و سرامیک ها بعد از هر مرحله از لعاب کاری بستگی دارد. ماشین آلات جدید که برای لعاب کاری مورد استفاده قرار می گیرند به این صورت می باشند که می توانند چاپ های بیشتری روی کاشی اعمال کنند. مراحل لعاب کاری به صورت زیر می باشد: ابتدا مواد اولیه را انتخاب می کنند. سپس طبق فرمولی که برای تهیه لعاب وجود دارد ترکیبات آن را با هم مخلوط می کنند. در زمان سایش و آسیاب کردن میزان دانسیته را برای دوغاب در نظر می گیرند. ماده مورد استفاده برای لعاب را از الک رد می کنند تا دانه های یک دستی پیدا کند. برای ماندگاری بیشتر لعاب آن را هواگیری می کنند. مرحله ششم: پخت سرامیک و کاشی مورد استفاده بعد از این که لعاب کاری انجام شد، نوبت به پخت کاشی و سرامیک می رسد. اساس پخت کاشی منحنی زمان-دما است که به آن منحنی پخت کاشی نیز می گویند و این منحنی برای محصولات مختلف و کاشی هایی با استفاده های مختلف متفاوت است و این منحنی با توجه به دما ها و تنظیمات ترموکوپل موجود در دیواره ها یا سقف کوره در نظر گرفته می شود. بازده و راندمان پخت کاشی به به انرژی گرمایی بستگی دارد که توسط محصولاتی که در کوره قرار گرفته اند جذب می شود. در صورتی که در این مرحله توجه کافی به موضوع پخت نشود و اصول لازم برای انجام این کار رعایت نشود ممکن است که به مشکلاتی مانند مواردی که در ادامه برای شما بیان می کنیم بر بخورید: استحکام کم و ترد و شکننده بودن شفافیت و موارد مربوط به درخشندگی سطح بیشتر در مورد لعاب‌ های تراس و اپک تغیر طیف چاپ و زمینه گونیا نبودن و اختلاف سایز کثیف بودن سطح لعاب وجود نقاط سیاه روی لعاب ترک‌ های مویی لعاب ترک ‌های مکانیکی و شکستگی و گوشه پریدگی دفرمگی تابدار شدن کاشی‌ ها و سایر موارد مربوط به مسطح بودن مرحله هفتم: پولیش کاری این مرحله فقط برای کاشی های گرانیتی بدون لعاب انجام می شود، کاشی های گرانیتی به دسته ای از کاشی ها گفته می شود که قدرت جذب آب آنها کمتر از نیم درصد باشد. زمانی که پولیش کاری انجام می شود روزنه هایی که احتمالا روی سطح وجود دارد. این روزنه ها به علاه بر این که باعث کاهش عمر کاشی و سرامیک و نفوظ آب در آن می شود.

مرحله ششم: پخت سرامیک و کاشی مورد استفاده

بعد از این که لعاب کاری انجام شد، نوبت به پخت کاشی و سرامیک می رسد. اساس پخت کاشی منحنی زمان-دما است که به آن منحنی پخت کاشی نیز می گویند و این منحنی برای محصولات مختلف و کاشی هایی با استفاده های مختلف متفاوت است و این منحنی با توجه به دما ها و تنظیمات ترموکوپل موجود در دیواره ها یا سقف کوره در نظر گرفته می شود. بازده و راندمان پخت کاشی به به انرژی گرمایی بستگی دارد که توسط محصولاتی که در کوره قرار گرفته اند جذب می شود.

در صورتی که در این مرحله توجه کافی به موضوع پخت نشود و اصول لازم برای انجام این کار رعایت نشود ممکن است که به مشکلاتی مانند مواردی که در ادامه برای شما بیان می کنیم بر بخورید:

استحکام کم و ترد و شکننده بودنشفافیت و موارد مربوط به درخشندگی سطح بیشتر در مورد لعاب‌ های تراس و اپکتغیر طیف چاپ و زمینهگونیا نبودن و اختلاف سایزکثیف بودن سطح لعابوجود نقاط سیاه روی لعابترک‌ های مویی لعاب ترک ‌های مکانیکی و شکستگی و گوشه پریدگیدفرمگی تابدار شدن کاشی‌ ها و سایر موارد مربوط به مسطح بودنمرحله هفتم: پولیش کاری

این مرحله فقط برای کاشی های گرانیتی بدون لعاب انجام می شود، کاشی های گرانیتی به دسته ای از کاشی ها گفته می شود که قدرت جذب آب آنها کمتر از نیم درصد باشد. زمانی که پولیش کاری انجام می شود روزنه هایی که احتمالا روی سطح وجود دارد. این روزنه ها به علاه بر این که باعث کاهش عمر کاشی و سرامیک و نفوظ آب در آن می شود.

گام به گام صادرات کاشی به کشورهای همسایه

صادرات کاشی و سرامیک به کشورهای همسایه ایران مانند عراق، ارمنستان، گرجستان، روسیه، ترکیه، پاکستان، تاجیکستان، آذربایجان، کویت، عمان، امارات، ترکمنستان و حتی کشورهای دور دست همچون کشورهای اروپایی یا افریقایی یک تجارت پردرآمد غیر نفتی برای کشور عزیزمان ایران می تواند باشد. صادرات کاشی یکی از بیزینس ها و تجارت هایی هست که می تواند درآمد بسیاری برای تولیدکنندگان صنعت کاشی در ایران داشته باشد و در کنار این درآمد به رونق اقتصادی ایران قدرت مضاعف بخشد. در ایران تعداد زیادی کارخانه هستند که می توانند سرامیک های صادراتی را تهیه کنند، اما تمامی این کارخانه ها نمی توانند محصول با کیفیت را تحویل مشتری بدهند. بر حسب تجربه ای که کسب کردیم می توانیم به شما ثابت کنیم تعداد شرکت های عرضه کننده کاشی و سرامیک صادراتی خیلی هم زیاد نیست. اما اگر شما در فکر عرضه و صادرات سرامیک در کشور عراق و سایر همسایگان کشور ایران هستید باید بگوییم که مراحل زیادی را باید طی کنید که یکی از این مسائل مهم مربوط به ترخیص کالا در گمرک است. از این رو افرادی که در حوزه صادرات کاشی در حال فعالیت هستند، از نظر قیمتی بسیار بر روی محصول حساس هستند تا بتوانند از پس مخارج گمرک و ترخیص نیز بر آیند. البته بسته به مقدار خریداری شده نرخ بسته بندی توسط فرد می توان گفت که شرایط متغییر است و هر چه متراژ و یا تناژ بالاتر برود، کار بسیار آسان تر پیش خواهد رفت و سود نیز افزایش می یابد. طرح های کاشی و سرامیک های صادراتی معمولا طرح هایی که برای صادرات به کشورهای دیگر تولید می شوند تفاوت چشمگیری با سلیقه مشتریان داخلی دارند.

از این رو بسیاری از کارخانجات، برخی از خط های تولید کاشی و سرامیک خود را به تولید محصولات صادراتی اختصاص داده اند و از آنجا که امکان صادرات محصولات درجه پایین به خارج امکان پذیر نیست بنابرین کارخانجات مجبورند تا محصولات درجه سه و پایینتر خود را با قیمتی پایین به استانهای مرزی بفروشند.

البته بسته به نوع جغرافیا و فرهنگ مردم منطقه و کشور ممکن هست هر کشور یک نوع خاص از طرح و رنگ را بپسندند و صادرکنندگان برای صادرات کاشی باید حتما به این موضوعات دقت کنند تا بعد از صادرات کاشی به کشور مقصد برای فروش کاشی خود با مشکل روبرو نشوند.

بهترین راهکار برای صادرات کاشی و سرامیک به کشورهای مختلف این هست که قبل از تصمیم خرید کاشی از تولیدکننده در ایران حتما کشور مقصد را مورد بررسی قرار دهند و صادرکننده حتما در کشور مقصد با فروشندگان کاشی و سرامیک جلسات مختلف بگذارند و از نوع انتخاب طرح ها و پرفروش ترین کاشی ها توسط منطقه اطلاعات کامل و جامع یابند تا در انتخاب محصول برای صادرات کاشی به کشور همسایه دچار اشتباه نشوند و یک تجارت خوب و پر سود داشته باشند.

صادرات کاشی و سرامیک به کشور گرجستان

کشور گرجستان در قفقاز و بین دریای خزر و دریای سیاه قرار دارد.

گرجستان از جمله کشورهایی است که هم در قاره آسیا و هم اروپا قرار دارد.

عضویت گرجستان در اتحادیه اروپا و ناتو و حاکم بودن قوانین اتحادیه اروپا در این کشور اهمیت صاردات را به گرجستان دو چندان می کند.

برخی از فعالیت های بازرگانان ایرانی می تواند صادرات کاشی به گرجستان باشد.

مقدار ارزش صادرات کاشی به گرجستان درسال ۹۵ مبلغ ۸،۴۴۹،۷۲۸ میلیون دلار بوده است.

مقدار ارزش صادرات کاشی به گرجستان طبق آمار تنها ۲.۴۷ درصد از حجم صادرات کلی کاشی و سرامیک را نشان می دهد که با توجه به امکانات موجود در ایران این مقدار بسیار ناچیز است.

از آنجایی که عمده محصولات صادراتی بعد از مشتقات نفتی، مصالح ساختمانی است اهمیت این موضوع را فراوان می کند.

در سال های اخیر مقدار تعرفه های گمرکی برای صادرات محصولات گرجستان حذف شده از این رو بیشتر بازرگانان با ورود اجناس و بسته بندی مجدد آن بدون پرداخت هزینه های گمرکی آن را به کشورهایی مانند آمریکا و … ارسال می کنند.

صادرات کاشی و سرامیک به کشور عراق

کشور عراق در چند سال اخیر یکی از بزرگترین مصرف کنندگان محصولات ایرانی می باشد.

دارا بودن مرز زمینی، نزدیکی فرهنگ ها و آداب و رسوم باعث شده است که بازرگانان ایرانی حضور چشمگیری در بازار کشور عراق داشته باشند.

طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی سال ۱۳۹۵ مقدار صادرات کاشی به عراق مبلغی در حدود ۲۴۷،۰۳۹،۱۰۴ میلیون دلار بوده است.

بعد از سیمان صادرات کاشی و سرامیک از مهم ترین محصولات ایران می باشد.

بر این اساس می توان کشور عراق را یک بازار خوب و در دسترس برای بازرگانان ایرانی به حساب آورد.

بهترین راه صادرات کاشی به عراق

بهترین راه برای صادرات کاشی و سرامیک استفاده از مرزهای زمینی است با توجه به تعدد پایانه های مرزی ایران با عراق، مرز مهران را می توان یکی از بهترین پایانه های مرزی برای صادرات کاشی و سرامیک انتخاب کرد.

کشور ترکیه، چین، ایران، آمریکا و کره جنوبی به ترتیب از بزرگترین کشورهای صادر کننده کالا به عراق هستند.

سیمان و کاشی و سرامیک در صدر کالاهای صادر شده از سوی ایران به عراق می باشد.

چرا صادرات کاشی به عراق

دارا بودن مرز زمینی

سهولت در امور صادرات

روابط خوب سیاسی و اقتصادی

تقاضای زیاد کشور عراق برای مصالح ساختمانی

وجود ذخابر فراوان نفتی در عراق

داشتن کمترین فاصله از سوی ایران تا بصره، به عنوان یکی از نزدیک ترین بازارهای صادراتی

پایین بودن تعرفه های گمرکی

صادرات کاشی و سرامیک به کشور روسیه

از بین کشورهای همسایه روسیه بازار به نسبت بزرگی است به طوریکه تعداد زیادی از تجار ایرانی مایل به صادرات و فروش اجناس خود در روسیه هستند، پیچیدگی های بازار روسیه، لزوم حضور فیزیکی، عدم دسترسی به اطلاعات دقیق و بروز، می تواند مانع حضور موفق شما در روسیه شود.

اگر تصمیم صادرات کاشی و سرامیک به روسیه دارید باید برخی از نکات را در خصوص صادرات به روسیه بدانید.

در حالت کلی برقراری ارتباط با روس ها از پیچیدگی بیشتری برخوردار است.

شرکت های روسی تمایل دارند که بیشتر با شرکت های محلی معامله کنند.

از انجایی که روس ها بیشتر دوست دارند محصول مورد نظر را در روسیه و روبل پرداخت کنند خود یک مزیت بسیار خوبی می تواند به حساب آید.

صادرات کاشی و سرامیک به کشور افغانستان

اشتراکات زیاد فرهنگی و اقتصادی مردم افغانستان می تواند تاثیر بسزایی در افزایش میزان صادرات کاشی و سیرامیک ایران به افغانستان داشته باشد. علاوه بر این موارد داشتن دانش و تخصص لازم در زمینه صادرات کاشی و سیرامیک به افغانستان می تواند در افزایش حجم صادرات به شما کمک کند.

کالاهای ایرانی با داشتن کیفیت بالا در بین مردم افغانستان بسیار حائز اهمیت است.

خوشبختانه تعاملات سیاسی و اقتصای دولت ایران با دولت افغانستان صادرات را به این کشور را به مراتب راحت تر می کند.

صادرات کاشی و سرامیک به کشور ارمنستان

ایران و پاکستان از صادر کنندگان اصلی محصولات به ارمنستان هستند.

در طی سال‌های اخیر حجم مبادلات تجاری ایران و ارمنستان حدود ۳۲۰ میلیون دلار بوده است.

با توجه به روابط خوب دو کشور و زمینه های به وجود آمده مقدار این سهم می تواند رشد یابد.

محصولات متفاوتی در زمینه های مختلف از جمله کاشی و سرامیک را می توان به ارمنستان صار کرد.

تجار ایران و ارمنستان در سالهای اخیر با هم روابط حسنه ای داشته اند که خود باعث نفوذ راحت تجار ایرانی به این بازار می شود. طبق آخرین اخبار منتشر شده از صادرات کاشی و سرامیک به ارمنستان، ایران تا کنون ارزش صادرات به مبلغ ۲،۸۰۸،۲۰۸ دلار را انجام داده است که تنها ۰.۸۳ درصد از حجم کل صادرات کاشی و سرامیک ایران را به خود اختصاص می دهد.

صادرات کاشی به کشور ترکیه

در سال های اخیر ایران صادرات تعداد اقلام کالایی زیادی از جمله کاشی را به ترکیه آغاز کرده است.

اخذ تخفیف های گمرکی از سوی ترکیه باعث شده است که ایران برای صادرات محصولات خود بیش از پیش به ترکیه به عنوان یک بازار هدف توجه داشته باشد.

عمده این تخفیفات از سوی دولت ترکیه برای محصولات کشاورزی بوده است.

برخی از کالاهایی که برای صادرات به ترکیه دارای مزیت هستند می تواند محصولاتی مانند پتروشیمی، پلیمر، سیمان، خشکبار، مواد غذایی، محصولات ساختمانی و غیره اشاره نمود. میزان حجم تجارت ترکیه و ایران در سال ۲۰۰۹ رقمی برابر ۵.۷ میلیارد دلار، بود که با رشد چشمگیر این مقدار در سال ۲۰۱۲ برابر ۱۶ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۴ نیز ۱۸ میلیارد دلار ارزیابی شده، که این نرخ نشان دهنده رشد روز افزون تجارت ایران با ترکیه است.

بازرگانان به دلیل نزدیکی ترکیه به ایران و روابط خوب بین دو کشور در بازار ترکیه حضور فعالی دارند.

در سال ۹۵ ارزش صادرات کاشی به ترکیه مبلغ ۱۱۴،۳۶۹ تومان است.

میزان ارزش صادرات در سال ۹۵ تنها ۰.۰۴ درصد از حجم صادرات کاشی و سرامیک ایران محسوب می شود.

بنابراین حضور فعال در این عرصه می تواند رشد چشمگیری در سهم صادرات ایران داشته باشد.

چرا صادرات کاشی به ترکیه

پیشرفت های چشمگیر اقتصادی ترکیه در دهه گذشته

همسایگی ترکیه با کشورهای یونان و قبرس و …

کشور ترکیه با ۴۰ میلیون نفرجمعیت یکی از پرجمعیت ترین کشورهای منطقه می باشد.

قرار داشتن شهر استانبول در دو قاره اروپا و آسیا

چگونگی صادرات کاشی و سرامیک

نحوه صادرات کاشی و سرامیک به شش گام اصلی تقسیم می شود که عبارتند از:

گام نخست – مشخص کردن پتانسیل خود در زنجیره صادراتی: اولین گام در صادرات کاشی و سرامیک مشخص کردن نقشه راه شرکت است. در واقع ابتدا باید ظرفیت‌های خود را بدانیم تا با توجه به آن اقدام به صادرات محصول کنیم. اگر تصور می‌کنید که قادر به تامین بیش از اندازه مصرف کشور هستید، آنگاه می‌توانید رویای صادرات را در ذهن خود بپرورانید.

گام دوم – توجه به ظرفیت اقتصادی کشور مقصد: دومین گام در جهت صادرات کاشی دیوار و سرامیک، توجه به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی کشور مقصد است. به عنوان مثال افغانستان به دلیل ضعف اقتصادی گزینه مناسبی برای صادرات انبوه نیست؛ اما، به علت نداشتن علم و منابع کافی در جهت تولید سرامیک، می‌تواند گزینه خوبی برای صادرات محدود کالا باشد.

گام سوم – استخدام بازاریاب بین المللی: گام سوم جهت صادرات کاشی و سرامیک استخدام یک بازاریاب خبره است. این بازاریابان به منظور آشنا کردن خریداران و تبلیغ محصولات به کشورهای مختلف سفر کرده و مقدمات تجارت و عقد قرارداد با شرکت‌های مختلف را مهیا می‌کنند.

گام چهارم – فراهم کردن مقدمات صادرات کالا: پس از این که کشور مقصد با صادرات شرکت موافقت نمود، باید مقدمات ارسال کالا را آغاز کرد. برای این کار ابتدا باید به یکی از شرکت‌های گمرکی مراجعه کرد و مجوزهای لازم را جهت ارسال کالا دریافت کرد. ابتدا باید کالای صادراتی خود را تعیین نید. البته، زمانی مجوز صادرات را دریافت می‌کنید که نیازهای کشور تامین باشد و صادرات کالای مربوطه منجر به گرانی آن محصول در بازار داخلی نشود. در واقع اینجا بحث عرضه و تقاضا مطرح است. اگر صادرات کاشی و سرامیک به گونه‌ای شود که میزان عرضه آن در کشور محدود و در نتیجه موجب افزایش قیمت آن شود، دولت از ارسال آن به کشورهای خارجی جلوگیری خواهد کرد. مطمئنا، در بازار فعلی و اوضاع اقتصادی کشور، بعید است دولت با صادرات کاشی و سرامیک به کشورهای خارجی موافقت کند.

گام پنجم – پرداخت عوارض گمرک و ارسال کالا: در صورت موافقت دولت با صادرات کالای مربوطه، شما قادر خواهید بود با پرداخت هزینه‌های گمرکی و پر کردن فرم‌های لازم مقدمات ارسال را فراهم کنید. البته، قبل از ارسال کالا باید نحوه تحویل آن به مشتری را از پیش تعیین کرده باشید. قوانین زیادی در این فرایند وجود دارد. به عنوان مثال، در یک قانون گمرکی شما تنها موظف به بار زدن کالا در ترانزیت هستید و پس از آن دیگر هیچ مسئولیتی در قبال کالاها اعم از خسارت دیدن و غیره بر عهده ندارید. بنابراین، در عقد قرارداد و تعیین نحوه تحویل بار حتما دقت کنید تا متحمل ضرر نشوید.

گام آخر – تحویل کالا: زمانی که کاشی و سرامیک‌های مربوطه به دست مشتری خارجی رسید، در آن جا مسئول ترانزیت موظف است تنها در صورت پرداخت وجه کالاها را تخلیه کند. در غیر این صورت هزینه دیرکرد و غیره بر عهده خریدار می‌باشد و حق دریافت خسارات با شماست.

کشور ایران در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های اقتصادی ضربه مهلکی از سمت صادرات خورده است؛ به گونه‌ای که روز به روز امکان صادر کردن کالاهای ایرانی به خارج کمتر و کمتر می‌شود. این در حالی است که ایران در بخش تولید کاشی و سرامیک بسیار پیشرفت کرده و این پتانسیل را دارد تا تبدیل به سومین تولیدکننده جهان شود. بیشترین میزان تولید کاشی دیوار و سرامیک کف کشور مربوط به سال 1390 است که حجم تولید کشور تا بیش از 500 میلیون متر مربع پیش رفته بود. اما، متاسفانه تحریم‌ها موجب شده است تا ظرفیت فروش کشور به شدت افت پیدا کند و این رقم به 200 میلیون متر مربع کاهش پیدا کند. در واقع، زمانی که مصرف داخلی اشباع شود، تولیدکنندگان رو به صادرات می‌آورند. اما، اگر صادراتی وجود نداشته باشد، عملا تولید کشور کاهش پیدا کرده و تنها به اندازه نیاز داخل انجام می‌شود. اما، با این حال هنوز امکان صادرات به کشورهای همسایه نظیر عراق وجود دارد بهتر است از این فرصت با مشاوره درست و بازاریابی مدرن نهایت استفاده را برد.

فروشندگان سرامیک طرح پارکت این سرامیک ها رو در کشور پخش می نماید. فروش سرامیک طرح پارکت در ایران از سوی شرکت های تولیدکننده معتبر و درجه یک انجام می شود. این روزها به دلیل فروش و مصرف بیشتر افراد از این محصولات تولیدات و صادرات آن نیز بیشتر می باشد. سرامیک طرح پارکت در این مجموعه به فروش می رسد.

برای خرید سرامیک طرح پارکت می توانید از طریق این فروشگاه معتبر و درجه یک که این محصول را در بهترین برندها عرضه می کنند مراجعه کنید و با قیمت مناسب خریداری کنید. یا می توانید از طریق سایت این شرکت ها معتبر و شناخته شده سفارش خرید کنید که از طریق فروشندگان برتر محصول خود را درب منزل خود تحویل بگیرید.

بازار خرید کاشی پارکتی با بهترین کیفیت

بازار خرید کاشی پارکتی با بهترین کیفیت سرامیک طرح پارکت روشن یکی از پرفروش ترین نوع سرامیک در بازار است که بهترین جایگزین برای لمینت و پارکت نیز بشمار می‌آید. خریدار این طرح سرامیک به دلیل مناسب بودن قیمت آن نسبت به لمینت و پارکت بسیار فراوان است. استفاده از نوع بدون بند آنها بیشتر پیشنهاد میشود زیرا یکدستی و یکنواختی اجرا بالاتر میرود. سرامیک بدون بند

البته کیفیت های و مدل های گونل گون مثلا نما طرح چوب مختلفی از یک محصول در بازار موجود است، از این رو برای خرید کیفیت برتر، بهتر است در ابتدا در مورد انواع برندهای موجود و درجه بندی آنها اطلاعات لازم را کسب نمایید. همچنن قیمت محصولات براساس کیفیت آنها تعیین میشود و اگر ارزانی یا گرانی محصولات را مشاهده کردید بدانید بی حکمت نیست. فراموش نکنید که سرامیک طرح پارت طولی باید از نوع درجه یک باشد که در کار تاب ایجاد نکند. همچنین زیبایی و کیفیت رخ محصولات طولی به مراتب بیشتر از سایر محصولات متنوع است.

محصولاتی که در ابعاد مربعی تولید میشوند، معمولا قیمت پایین تری نسبت به محصولات مستطیلی دارند. سرامیک ۶۰*۶۰ طرح پارکت قیمت مابین ۸۰ هزار تومان الی ۱۰۰ هزار تومان دارد. کیفیت کارهای گران قیمت تر به صورت درجه یک بدون بند است.

سرامیک ۲۰*۱۲۰ طرح پارکت در این سایز قیمت مابین ۱۸۰ هزار تومان الی ۲۸۰ هزار تومان دارد. این سرامیک نیز به مانند سایر طرحها دارای خصوصیات بدون بند و استحکام بالا است

بازار فروش سرامیک کف طرح پارکت

تولید و بهره گیری از انواع سرامیک در ساخت و نوسازی ساختمانهای مسکونی، اداری و تجاری، پیشینه بسیار طولانی در کشورمان دارد. سرامیک کف طرح پارکت نیز به دلیل کیفیت بالا و زیبایی خاصی که دارد، در زمره پرطرفدارترین انواع این محصولات به شمار می رود. بهمین علت بازار فروش این مصالح ساختمانی از رونق فراوانی برخوردار است و افراد زیادی برای تهیه سایزهای مختلف آن بصورت اینترنتی و حضوری اقدام می کنند.

سرامیک کف در دو نوع پرسلن و غیر پرسلانی و در مدل های لعاب دار، مات، طرح دار و ساده تولید و به بازار عرضه می شوند.

در این مطلب به تشریح اطلاعاتی درباره این محصولات پرکاربرد و زیبا می پردازیم تا هنگام خرید، انتخاب بهتری داشته باشید :

سرامیک پرسلن در دمای بالا و از خاک رس تصفیه شده همراه با مقدار مشخصی ماسه ریز تهیه می شود و مقاومت بالایی در برابر فشار دارد.سرامیک کف غیر پرسلن از خاک رس تصفیه نشده و بعضی مواد معدنی در دمای کمتر تولید می گردد و تحمل دما و وزن کمتری دارد.سرامیک کف طرح دار پرسلن به دلیل نداشتن تخلخل در بافت و همچنین تولید در شرایط بهتر، از استحکام بیشتری در برابر ضربه برخوردار هستند.سرامیک کف پرسلان لعابدار بسیار شبیه نوع غیر پرسلان است، اما یک لایه نازک لعاب روی آنها وجود دارد.سرامیک پرسلان بدون لعاب نیز دارای سطحی مات می باشد و در رده محصولات متوسط از نظر کیفیت محسوب می گردد.سرامیک پرسلان پولیش دار نیز به دلیل انجام پرداخت روی آن، سطحی بسیار براق دارد اما بدون لعاب می باشد و از انواع باکیفیت به حساب می آید.سرامیک کف طرح دار دو لایه نیز از دو قسمت بافت سرامیکی و یک لایه ضخیم لعاب تشکیل شده و از انواع محکم و مرغوب این محصولات است.سرامیک پرسلان بافت دار نیز با داشتن طرحهایی شبیه سنگ و همچنین کیفیت بسیار بالا در زمره بهترین انواع این مصالح به شمار می رود.این محصولات از نظر ظاهری نیز تفاوتهای بسیار زیادی دارند و در مدلهای براق، مات، طرح پارکت، طرح مرمر، طرح گرانیت و ساده وجود دارند.

پیشنهاد می کنیم که با اسنفاده از مشورت کارشناسان خبره فعال در این عرصه و توجه به مکان مورد نظر، به خرید انواع این محصول از مرکز فروش معتبر آن بپردازید.

همانطور که می دانید، استفاده از سرامیک طرح پارکت، باعث افزایش زیبایی سالنهای پذیرایی، اطاق خواب، قسمتهای مختلف دفاتر کار و … می گردد.

ست کردن آسان سرویس مبلمان و لوازم مورد استفاده چوبی در هر فضای مسکونی و اداری نیز بر این جذابیت می افزاید.

بهره گیری از بهترین مواد اولیه و استفاده از مدرنترین دستگاه ها و رعایت تمامی استانداردها، در ساخت و عرضه این محصول توسط مرکز تولید معتبر آن انجام می شود.

در بازار سرامیک کشورمان، عملکرد این مجموعه بسیار چشمگیر بوده و خریداران بسیار زیادی برای تهیه این محصولات با قیمت مناسب، به آن مراجعه می کنند.

البته قیمت سرامیک کف طرح پارکت به عوامل متعددی بستگی دارد :

قیمت روز خاک رس، ارزش ماسه، قیمت پودر فلدسپات و دیگر مواد معدنی در ارزشگذاری این محصول موثر است.از دیگر نکات مهم در این مورد، سایز سرامیک، نوع سرامیک، کیفیت آنها و میزان خرید مشتری می باشد

به این ترتیب می توانید اطمینان حاصل کنید که برای خرید سرامیک درجه یک با طرحهای منحصر بفرد و قیمت ارزان بهتر است به این سایت اینترنتی رجوع نمائید.

دلیل استقبال فراوان خریداران از انواع سرامیک طرحدار، مراکز تولید متعددی در کشورمان به ساخت و عرضه مدلهای مختلف آن می پردازند. کیفیت بسیار بالای محصولات تولید شده که از طرح و رنگهای متنوع و جذابی نیز برخوردار هستند، از ویژگی های بارز آنها می باشند. علاوه بر موارد فوق، قیمتهای مناسب محصولات عرضه شده و امکان ارسال آنها به تمام نقاط دنیا باعث شده که صادرات سرامیک کف طرح دار نیز رونق زیادی داشته باشد. خوشبختانه سایت اینترنتی مرکز تولید و صادرات این محصولات توانسته شرایطی را فراهم آورد که مشتریان به راحتی به سفارش آنها بصورت آنلاین بپردازند.

مرجع پخش کاشی پارکتی درجه یک

مرجع فروش سرامیک طرح پارکت پخش عمده سرامیک طرح پارکت در کشور ما از سوی تولیدکنندگان معتبره سرامیک انجام می‌شود. سرامیک طرح پارکت را به آسودگی می توانید از مراکز فروشی که در بازار موجود هستند و با قیمت مناسب خریداری نمایید. عرضه این محصول در بازار به خوبی انجام می شود و به آسانی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. سرامیک طرح پارکت به علت پر مصرف بودنش، علاقه مندان بی شماری را به خود اختصاص داده است چرا که این محصول دارای خواص بی نظیری می باشد.

منور سرام آغاز همکاری مرجع فروش سرامیک طرح پارکت پخش عمده سرامیک طرح پارکت در کشور ما از سوی تولیدکنندگان معتبره سرامیک انجام می‌شود. سرامیک طرح پارکت را به آسودگی می توانید از مراکز فروشی که در بازار موجود هستند و با قیمت مناسب خریداری نمایید. عرضه این محصول در بازار به خوبی انجام می شود و به آسانی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. سرامیک طرح پارکت به علت پر مصرف بودنش، علاقه مندان بی شماری را به خود اختصاص داده است چرا که این محصول دارای خواص بی نظیری می باشد. آنچه در این مقاله می‌خوانید: آشنایی با انواع سرامیک طرح پارکت بررسی تخصصی قیمت سرامیک طرح پارکت مرجع فروش سرامیک طرح پارکت آشنایی با انواع سرامیک طرح پارکت آشنایی با انواع سرامیک طرح پارکتانواع سرامیک در کشور ما تولید می‌شود و مصرف کنندگان می توانند به راحتی در بین این سرامیک ها سرامیک مورد علاقه خود را پیدا کنند. سرامیک طرح پارکت یکی از این سرامیک ها است که بسیار پرطرفدار و با کیفیت است و سالانه متقاضیان زیادی برای خرید این سرامیک به تولیدکنندگان مراجعه می‌کنند چرا که رنگ خاص آن بسیار جذاب می باشد و رگه های سفید ای که بر روی آن قرار دارد زیبایی آن را دو چندان می نماید. سرامیک سه بعدی از محبوب ترین سرامیک های موجود در ایران است. این سرامیک دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و خوردگی است و همچنین خاصیت ضد آبی بالایی دارد. به همین دلیل در بسیاری از سطوح ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصرف‌کنندگان معمولاً سرامیک را برای کف ساختمان و دیواره ها مورد استفاده قرار می دهند. تولید سرامیک جدید در ایران گام مهمی در صنعت تولید سنگ های ساختمانی بود چرا که کار بسیاری است سازندگان ساختمان را راحت کرد و آنها می توانستند به راحتی با این سنگ های مرغوب و درجه یک ، ساختمان های خود را بدون دغدغه تکمیل نماید. این سنگ معمولاً به دو صورت لعابدار و بدون لعاب در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد و شما می توانید به راحتی هر یک که مورد پسندانه بود انتخاب نمایید

توزیع بی واسطه کاشی پارکتی از کارخانه

توزیع بی واسطه کاشی پارکتی از کارخانه کاشی پارکتی به صورت عمده در فروشگاه های سراسر کشور به فروش می رسد، توزیع کنندگان برای فروش بیشتر و توزیع گسترده تر از طریق فروشگاه های اینترنتی اقدام به فروش می کنند و خریداران می توانند مستقیم از خود کارخانه بی واسطه به صورت آنلاین، محصول خود را سفارش دهند و راحت تر خرید کنند، خرید اینترنتی بسیار آسان است، چرا که نیازی به صرف وقت زیادی ندارد و هزینه رفت و آمد را کاهش می‌دهد. در خدمت شما عزیزان عرضه می گردد.