سرامیک کف پذیرایی درجه یک دارای تقاضا و طرفدار های زیاد

سرامیک کف گوی سبقت را از دیگر کفپوش ها ربوده است و به یکی از کاربردی ترین مصالح پوششی ساختمان تبدیل شده است.

سرامیک کف پذیرایی درجه یک دارای تقاضا و طرفدار های زیاد

سرامیک کف پذیرایی

سرامیک کف پذیرایی سالن های پذیرایی یکی از نقاط تجمع افراد خانواده و مهمانان در دورهمی ها است که طراحی و دکوراسیون آن بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

دیزاین و طراحی زیبای این نقطه از خانه آرامش و جذابیت خاصی را به ارمغان می آورد و نمایی خارق العاده ایجاد می کند.

سرامیک کف پذیرایی یکی از اصلی ترین عناصر ساخت و ساز و دکوراسیون سالن های پذیرایی است که تأثیر بسزایی در زیبایی طراحی و دیزاین خانه می گذارد.

امروزه متریال های گوناگونی برای پوشش کف پذیرایی ها مانند پارکت، لمینیت، سرامیک و… وجود دارد اما سرامیک ها به دلیل ویژگی های خاص خود کاربردی تر هستند.

سرامیک کف پذیرایی تنوع طرح و رنگ بسیاری دارد که همین امر موجب شده است تا دست مشتریان هنگام خرید باز باشد.

هنگام خرید سرامیک نباید تنها به زیبایی و طرح آن توجه کرد بله باید مواردی چون کیفیت، درجه سایش، میزان جذب آب و… را در نظر گرفت.

یک سرامیک کف پذيرايي درجه یک دارای یکسری ویژگی ها است که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

درجه کیفی:

درجه کیفی سرامیک ها با اعداد مشخص می شود به گونه ای که هر چه مقدار این تعداد کمتر باشد، سرامیک از کیفیت بالاتری برخوردار است.

درجه جذب آب یا W. A

میزان جذب آب در سرامیک های کف پذیرایی ممتاز و درجه یک در حدود صفر تا نیم درصد وزن آن ها است و به همین دلیل در برابر رطوبت و آب مقاوم بوده و مانع از نفوذ آن ها می شود.

درصد لیزی یا COF

این شاخص نشان دهنده اصطکاک میان سطح سرامیک و پای افراد می باشد.

سرامیک ممتاز کف پذیرایی با داشتن COF 50 تا 60 از لیز خوردن افراد بر روی سرامیک جلوگیری کرده و سلامت آن ها را تضمین می کند.

درجه سایش یا PEI

PEI شاخص نشان دهنده درجه ساییدگی سرامیک های پذیرایی براق است که نوع ممتاز آن درجه aa را دارد که برای محل پر رفت و آمد سالن پذیرایی مناسب است.

این کفپوش پذیرایی از تنوع زیادی برخوردار است و کارخانجات و تولید کنندگان سرامیک همواره در صدد ارائه طرح های جدید هستند.

در ادامه این مقاله با مطرح ترین و پر طرفدار ترین سرامیک های کف پذیرایی آشنا خواهیم شد.

سرامیک کف پذیرایی براق:

این نوع سرامیک اگر با دقت و سلیقه انتخاب شود جلوه ای به شدت چشم نواز در سالن پذیرایی شما خلق خواهد کرد و انتخابی است که هیچ گاه از مد نمی افتند و همواره زیبا است.

سرامیک کف پذیرایی مات:

یکی از لوکس ترین کفپوش های پذیرایی سرامیک کف مات است که از زیبایی خاصی برخوردار می باشد و یک گزینه عالی برای سالن های بزرگ است.

اما در نظر داشته باشید در صورتی که سالن پذیرایی شما ابعاد کوچکی دارد بهتر است از سرامیک براق استفاده و جایگزین نوع مات کنید.

سرامیک کف پذیرایی طرح پارکت:

یکی دیگر از پرطرفدار ترین سرامیک های کف، سرامیک طرح پارکت است که علاوه بر مقاومت بالا، جلوه ای چوبی به فضای پذیرایی شما می دهد.

سرامیک کف پذیرایی طرح سنگ:

استفاده از سنگ های طبیعی برای کف پذیرایی انتخاب مناسبی نمی باشد و هزینه های زیادی را تحمیل می کند.

اما سرامیک طرح سنگ که زیبایی مشابه بت سنگ های طبیعی دارد از قیمت پایین تری برخوردار می باشد و برای کف پذیرایی مناسب تر است.

اگر شما از جمله افرادی هستید که به طرح روی سنگ ها علاقه مند هستید و می‌خواهید از یک کفپوش مناسب و مقاوم استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما سرامیک طرح سنگ است.

سرامیک کف حیاط

سرامیک کف حیاط حیاط ها و سرامیک کف آن ها از جمله مکان هایی هستند که تردد و رفت و آمد در آن ها زیاد می باشد و همواره با هوا، آلودگی ها، مواد شوینده و شیمیایی و… در تماس هستند.

برای پوشش کف حیاط نیز متریال ها و مصالح مختلفی چون موزائیک، سنگ و… وجود دارد اما سرامیک ها به دلیل داشتن مقاومت بالا برای این محل مناسب تر هستند.

انتخاب سرامیک کف حیاط باید با دقت و وسواس زیادی صورت بگیرد زیرا این نقطه از خانه در معرض گرما و سرمای شدید، رفت و آمد زیاد، شست و شوی مداوم قرار دارد.

بنابراین سرامیکی که برای کف حیاط انتخاب می شود باید مشخصه هایی نظیر مقاومت در برابر سرما و گرما، تحمل فشار زیاد، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و… داشته باشد.

در صورتی که در انتخاب کفپوش ای نقطه از خانه دقت نشود، سرامیک به سرعت از بین می رود و تنها هزینه اضافی به دنبال خواهد داشت.

سرامیک های کف حیاط در سه دسته سرامیک پرسلان، خاک قرمز و خاک سفید طبقه بندی می شوند که در این میان سرامیک پرسلان از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد.

سرامیک پرسلان شیوه تولید متفاوتی با دو نوع دیگر دارد و از تخلخل کمتر و مقاومت بالایی بهره مند هست و با هر نوع آب و هوایی سازگار است.

سرامیک کف حیاط ممتاز ویژگی ها و مزایایی دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

طول عمر زیاد:

سرامیک ممتاز کف حیاط ماندگار است و عمری طولانی دارد و سالیان سال زیبایی و جذابیت خود را حفظ می کند و تا سال ها نیاز به تعویض ندارد.

مقاومت در برابر برف و باران و تغییرات آب و هوایی:

کف حیاط به خاطر اینکه در تماس مستقیم با برف و باران و رطوبت است به گونه ای ساخته می شود که در برابر موارد نام برده مقاوم باشد و به آن ها اجازه نفوذ ندهد.

عدم توانایی نفوذ آب به داخل سرامیک ممتاز کف حیاط باعث می شود در شرایط یخبندان، سرامیک ترک بر ندارد و شکسته نشود.

این ویژگی در اغلب سنگ های ساختمانی دیده نمی شود به گونه ای که استفاده از آن ها سبب آسیب و از بین رفتن حیاط می شود.

استحکام بالا:

از آن جا که حیاط محل رفت و آمد افراد و وسایل نقلیه است سرامیک آن به شکلی ساخته می شود که در اثر وزن زیاد و برخورد اشیاء آسیب نبیند و طی سال های طولانی به همان شکل اولیه باقی بماند.

رنگ ثابت در برابر نور خورشید و مواد شیمیایی:

سرامیک ممتاز کف حیاط همواره در معرض تابش نور خورشید و مواد شیمیایی می باشد اما در برابر این عوامل آسیب زا مقاوم بوده و رنگ و زیبایی خود را از دست نمی دهد.